🎓 GENEL HEDEF Amaç: Aralıkların isimlendirme sistemini anlamak Yarım ve tam seslerle ilişkisini kavramak Nota ismine göre aralık hesaplamayı öğrenmek Piyano/gitar üzerinde teorik örneklerle pekiştirmek 🟢 AŞAMA 1: BASİT (Giriş Seviyesi) 🎯 Öğretim Hedefleri: Aralık nedir? Tam ses, yarım ses nedir? 2’li, 3’lü gibi aralık isimlerini tanıma 🔍 Konular: Aralık Tanımı Aralık: İki nota arasındaki yükseklik farkı Aralıklar nicelik (2’li, 3’lü) ve nitelik (majör, minör vs.) içerir Tam Ses – Yarım Ses Piyano klavyesiyle göster: C – D = tam ses, E – F = yarım ses Gitarla: Aynı telde ardışık perde = yarım ses Tam (Perfect) Aralıklar P1 (Birlik), P4, P5, P8 (Oktav) Tanımları ve örnekleri (C – G = P5) Aralık Nasıl Sayılır? Harf sayma: C → G = C(1) D(2) E(3) F(4) G(5) = 5’li 📚 Egzersiz Önerileri: “C ile E arası kaçlıdır?” “C’den 5’li olan nota nedir?” Piyano/Gitar şemalarıyla gösterimler 🟡 AŞAMA 2: ORTA...
hem ünlü hem tenor denildiği zaman çoğu kişinin aklına belki de popülarite'lerinden kaynaklı olacak, yabancılardan Luciano Pavarotti , yerlilerden ise kimilerince yerli pavarotti ( ! ) denilen "ibrahim tatLıses" geliyor. bu tür benzetmeler bana hep garip gelmiştir. (.... / .... )
hazır yeri gelmişken pavarotti ile ilgili olarak şurada yazılan şeyin gerçek olup olmadığını da hep merak etmişimdir.
"pavarotti 1950'lerin sonlarında (ya da o civar) genç ve tığ gibi bir delikanlıyken ankara'ya davetli gelmiş, filhakika tek bir temsilden sonra memleketine geri yollanmıştır. bir kısım kaynaklar bunu pavarotti'nin dönemin devlet tiyatro ve operasının genel müdürü cüneyt gökçer'in genç, güzel ve zarif zevci ayten gökçer'e sulanmasına ve gökçer'in bunu kaldıramamasına; bir grup başka kaynak da yine pavarotti'nin temsilden sonra bu sefer dönemin cumhurbaşkanı olan celal bayar'ın özel olarak yanına gitmeyişi bağlamında gelişen politik sebeplere bağlar." bu söylenti müzik camiasında dolanır ( yazımın devamı buRada ! )
hazır yeri gelmişken pavarotti ile ilgili olarak şurada yazılan şeyin gerçek olup olmadığını da hep merak etmişimdir.
"pavarotti 1950'lerin sonlarında (ya da o civar) genç ve tığ gibi bir delikanlıyken ankara'ya davetli gelmiş, filhakika tek bir temsilden sonra memleketine geri yollanmıştır. bir kısım kaynaklar bunu pavarotti'nin dönemin devlet tiyatro ve operasının genel müdürü cüneyt gökçer'in genç, güzel ve zarif zevci ayten gökçer'e sulanmasına ve gökçer'in bunu kaldıramamasına; bir grup başka kaynak da yine pavarotti'nin temsilden sonra bu sefer dönemin cumhurbaşkanı olan celal bayar'ın özel olarak yanına gitmeyişi bağlamında gelişen politik sebeplere bağlar." bu söylenti müzik camiasında dolanır ( yazımın devamı buRada ! )
Yorumlar