Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Müzikte Aralıklar ( interval ) - teorik -

  🎓 GENEL HEDEF Amaç: Aralıkların isimlendirme sistemini anlamak Yarım ve tam seslerle ilişkisini kavramak Nota ismine göre aralık hesaplamayı öğrenmek Piyano/gitar üzerinde teorik örneklerle pekiştirmek 🟢 AŞAMA 1: BASİT (Giriş Seviyesi) 🎯 Öğretim Hedefleri: Aralık nedir? Tam ses, yarım ses nedir? 2’li, 3’lü gibi aralık isimlerini tanıma 🔍 Konular: Aralık Tanımı Aralık: İki nota arasındaki yükseklik farkı Aralıklar nicelik (2’li, 3’lü) ve nitelik (majör, minör vs.) içerir Tam Ses – Yarım Ses Piyano klavyesiyle göster: C – D = tam ses, E – F = yarım ses Gitarla: Aynı telde ardışık perde = yarım ses Tam (Perfect) Aralıklar P1 (Birlik), P4, P5, P8 (Oktav) Tanımları ve örnekleri (C – G = P5) Aralık Nasıl Sayılır? Harf sayma: C → G = C(1) D(2) E(3) F(4) G(5) = 5’li 📚 Egzersiz Önerileri: “C ile E arası kaçlıdır?” “C’den 5’li olan nota nedir?” Piyano/Gitar şemalarıyla gösterimler 🟡 AŞAMA 2: ORTA...

BESAME MUCHO

BÉSAME MUCHO Bésame, bésame mucho, como si fuera esta noche la última vez; bésame mucho, que tengo miedo perderte, perderte otra vez. Quiero tenerte muy cerca, mirarme en tus ojos, verte junto a mí, piensa que tal vez mañana yo ya estaré lejos, muy lejos de tí. Bésame, bésame mucho, como si fuera esta noche la última vez; bésame mucho, que tengo miedo perderte, perderte después.

Greensleeves

Klasik Gitar Besteci-Biyografi-Eserleri...

Adrian Andrei Aguado Dionisio Agustin Barrios Mangore Albinoni Tomaso Anonymous Antonio Carlos Jobim Antonio Lauro Astor Piazzolla Claude Debussy Ferdinando Carulli Francisco Tarrega Heitor Villa-Lobos Isaac Albeniz J. S. Bach JOAQUIN RODRIGO Jorge Cardoso Leo Brower Ludwig van Beethoven Mauro Giuliani Miguel Llobet Niccolo Paganini Oscar Herrero Paco de Lucia Roland Dyens The Beatles Zequinha Abreu http://www.dailyguitar.com/Sheet-Music/index.php?page=scores&id=16

"Turkish Journal of Music Education":Türkiye'de müzik eğitimi alanında ilk uluslararası ve hakemli elektronik müzik dergisi

Türkiye'de müzik eğitimi alanında -bildiğim kadarıyla - ilk uluslararası ve hakemli elektronik müzik dergisi olan "Turkish Journal of Music Education" , halen pamukkale üniversitesi eğitim fakültesi güzel sanatlar bölümü 'nde öğretim üyesi olan Yrd. Doç.Dr.Fatih Yayla editörlüğünde Ocak-2008 tarihinde yayınlandı. ( Acaba paylaşıma açıldı mı demeliydim? ) pdf uzantılı, ingilizce ve tüm kullanıcılara açık olan derginin ilk sayısında  (15 sayfadan oluşmakta) marmara üniversitesi atatürk eğitim fakültesi müzik öğretmenliği bölümü 'nde araştırma görevlisi olan duygu piji 'nin müzik öğretmeni adaylarına verilen piyanoda eşlik eğitiminin daha verimli ve işlevsel olarak nasıl gerçekleştirileceğine ilişkin bir makalesi bulunmaktadır. ikinci sayısı için yazı/makale göndermek isteyenler yine aynı sayfadan ilgili kişilerle iletişime geçebilirler.

Çağdaş Drama deRneği müzik komisyonu KuruLuyor/muş

" Ben artık şarkı dinlemek değil, şarkı söylemek istiyorum... " Müzik komisyonumuz kuruluyor... Müzikle ilgilenen, drama yaşantıları ile müziği birleştirmek ve kurulacak müzik topluluğunda yer almak isteyen herkesi bekliyoruz. Katılmak isteyenlerin şu adrese kendilerini anlatan kısa bir yazı ile başvurmaları gerekmektedir. Şarkılar bir oyundur, gelin bu oyunu birikte kuralım... Çağdaş dRama deRneĞi

Müzik Eğitiminde Shinichi Suzuki ve Yetenek Eğitimi Felsefesi

bu güzeL/faydaLı yazı, “nüans34” nickLi bir öğRetmenimizin katkıLaRıyLa şu kaynaktan aLınmıştır. Nüans öĞRetmenime gösteRdiği nüans için :) teşekkür ediyoRum. Yazar: Gönenç Hongur Yetenek eğitimi Japon kemancı ve eğitimci Shinichi Suzuki (1898-1998) tarafından 20. yüzyılın ikinci yarısında geliştirilmiş bir müzik eğitimi felsefesi ve metodudur. Metod 70lerin sonları 80lerin başlarından itibaren dünyanın birçok değişik bölgesindeki müzik eğitimi uzmanlarınca büyük saygıyla karşılandı ve ilk olarak Amerika Birleşik Devletleri, Canada ve Avustralya gibi pasifik ülkeleri olmak üzere Avrupa ve birçok Afrika ülkesine hızla yayıldı. Başlangıçta keman eğitimi için geliştirilmiş olmasına rağmen flüt, blokflüt, gitar, piyano, viyola, viyolonsel, kontrbas, org, arp gibi birçok enstrümana ve ses eğitimine ve hatta matematik, edebiyat, resim eğitimine de uyarlanmıştır.       Yetenek eğitimi Japon kemancı ve eğitimci Shinichi Suzuki (1898...