Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

Nota Akor Eşlik - Kimseye Etmem Şikâyet ( La ve Si Karar ) - C Instruments

Beste : Serkis Suciyan Nota Akor Eşlik Video : Yusuf Bişgen Nota Akor Eşlik -Kimseye Etmem Şikâyet ( Si  ) - Play Along- C Instruments  -------------- Nota Akor Eşlik -Kimseye Etmem Şikâyet ( Si  ) - Play Along- C Instruments  ------------- Nota Akor Eşlik -Kimseye Etmem Şikâyet ( La - Mansur ) - C Instruments  ---------------- Nota Akor Eşlik -Kimseye Etmem Şikâyet ( La - Mansur ) - Play Along- C Instruments  --------------- Nota Akor Eşlik -Kimseye Etmem Şikâyet ( KIZ NEY İÇİN ) Not: Video'da bestecinin adını yanlış yazmışım maalesef, özür diliyorum.

Nota Akor Eşlik - Yar Saçların Lüle lüle - C Instruments

Yar Saçların Lüle lüle Yesârî Asım Arsoy , Cumhuriyet dönemi Klasik Türk müziği bestekârı, söz yazarı ve yorumcu. ( Vikipedi ) Nota Akor Eşlik Video : Yusuf Bişgen

Nota Akor Eşlik - Romen Kızı - C Instruments

Romen Kızı - C Instruments Balkan - Rumeli Halk Ezgisi Nota Akor Eşlik Video : Yusuf Bişgen

Nota Akor Eşlik - Erkilet Güzeli - C Instruments

Erkilet Güzeli - C Instruments Kayseri Türküsü Nota Akor Eşlik Video : Yusuf Bişgen

Nota Akor Eşlik - Naz Barı - Azerbaycan

Naz Barı   Azerbaycan  C Instruments Nota Akor Eşlik Video : Yusuf Bişgen Nota : https://yadi.sk/i/ipi7RiYG3QuRNb Bar Oyunları : Kuzeydoğu Anadolu'da Posof, Erzurum, Kars, Ardahan, Iğdır, Bayburt, Gümüşhane ve Sivas'ın bir kısmını içine alan bölgede halkın oynadığı halk oyunlarıdır. En yaygın olarak Erzurum, Kars ve Bayburt'ta gelişmiştir. Davul ve zurna eşliğinde ekip halinde oynanan halk oyunu olan Bar başlıca Kadın ve Erkek Barları olarak 2'ye ayrılır. Bar tutuşmak olarak adlandırılan bu oyunlar halaya benzemekle birlikte kol ve el hareketleri de ön plandadır. Halaya göre ezgileri daha ağırdır. La  Karar - C Instruments ( Play A Long ) Mi Karar - C Instruments KIZ NEY / (Si) KAVAL İçin Sol Klarnet / (Mi) Kaval İçin Sibemol Klarnet / (Sol) Kaval İçin Do Kaval & Alto Saksofon İçin

Nota Akor Eşlik - Elmas (Azeri Oyun Havası ) - C Instruments

Oyun Havası :  İnsanlarda coşku uyandıran, sazlarla çalınan, saz eserleridir. Çiftetelli, zeybek, longa, horon, hora, bar, köçekçe, halay ve sirto gibi değişik şekilleri vardır. Elmas (Azeri Oyun Havası ) - C Instruments Derleyen: Nida Tüfekçi Nota Akor Eşlik Video: Yusuf Bişgen Nota :  https://yadi.sk/i/pW_8LsiD3QuQzq NOT: Orijinal notasyonundan farklıdır. Tek amacım enstrüman çalan müzisyen ve müzisyen adaylarına çalgılarını çalışırken keyifle çalışsınlar diye basit eşlikler hazırlamaktır. Bir nebze faydalı olabiliyorsam ne mutlu bana...

Nota Akor Eşlik - Nefes ( Zahid Bizi Tan Eyleme )

Nefes ( Zahid Bizi Tan Eyleme ) - C Instruments Nota Akor Eşlik Video : Yusuf Bişgen Nota :  https://yadi.sk/i/1QqDqlaK3QuRNV Nefes : Bektaşi tarikatlarında ilahiye genel olarak verilen bir addır. Türü belirleyen temel öğe Bektaşilerin ilke ve inanışlarını içeren tasavvufi sözlerdir. Bu sözlere nutuk da denilmiştir. Bu sözlerin Bektaşi raksı, Bektaşi raksını ya da Bektaşi devriervanı adı verilen usullerden biriyle bestelenmesi sonucu nefes oluşur. Bir başka deyişle türü belirleyen ikinci öğe de, adını andığımız bu usullerden birinin kullanılmasıdır. Nefes’lerin sözlerinde Oniki İmam’ın adı geçerse o nefese düvaz, şayet sözlerde Hz.Muhammed’e övgü varsa Nat-ı Nebi, Hz. Ali’ye övgü içeriyorsa Nat-ı Ali, Hz. Hüseyin’in Kerbela’da öldürülüşü nedeniyle matem içeriyorsa mersiye denilmektedir. Kaynak