Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

YıLdızLarın Altında - Nota+Akor

İki farkLı tonda...

The Volga Boatmen - Nota + TAB + Akor

Hava NagiLa - Gitar Akor + Nota TAB Eşlik

H ava Nagila,  "Bizi mutlu kıl." anlamına gelen bir İbrani halk şarkısıdır. Yahudi düğünleri ve kutlamalarında söylenir. --------------- TEV Zahide Zehra Garring İlkokulu Gitar ÖğrenciLeri Gösterisi Mayıs 2013 ( II. Grup ) Gitar Grubu ÖğrenciLeri:   Aybüke Pamukçu, Aylin Şimşek, Bekircan Kösretaş, Berkant Terzi, Fatih Özgan, Furkan Çevre, Melih Polatcan, Selcan Akkaya, Umut Sağlık, Hande Dilaver, Ayşenur Top Sol Klarnet İçin Ezgili Sol Klarnet İçin Ezgisiz

Fikrimin İnce GüLü - Nota Akor Eşlik

Fikrimin ince gülü Kalbimin şen bulbülü O gün ki gördüm seni, Yaktın ah yaktın beni Gördüğüm günden beri, Olmuşum inan deli O gün ki gördüm seni, Yaktın ah yaktın beni Ateşli dudakların, Gamzeli yanakların O gün ki gördüm seni, Yaktın ah yaktın beni ( İsmail Hakkı Bey ) Nota Akor Eşlik - Fikrimin İnce Gülü - Partisyonlar ----------------------- Nota Akor Eşlik - Fikrimin İnce Gülü - Kız Ney İçindir Not: Video/kayıt 3 kıta söz varmış gibi ayarlandı. 1. bölümde şan ezgisi yok. Ara ve ardından ikinci bölümde şan ezgisi de var.  Fikrimin İnce Gülü -  ( La Karar ) ( Şan ezgisi olmadan ) buradan indirebilirsiniz. Fikrimin İnce Gülü -  ( La Karar ) ( Şan ezgisi de var ) buradan indirebilirsiniz. Fikrimin İnce Gülü -  ( Mi Karar ) ( Şan ezgisi olmadan )  buradan   indirebilirsiniz. Fikrimin İnce Gülü -  ( Mi Karar ) ( Şan ezgisi de var )  buradan  indirebilirsiniz.

Doğrular iktidara gelmez

“Doğrular iktidara gelmez, düşmanları ölür.” (  Fransız atasözü )

Keşke....

Avustralya'da yıllar boyunca evlerinde ölümü bekleyen hastalarla çalışan hemşire Bronnie Ware, emekli olduktan sonra deneyimlerinden yararlanarak yazdığı kitapta insanların hayatlarının son günlerinde en çok neye pişman olduğunu listeledi. İ nsanların ölüm döşeğindeyken en çok doslarını yitirdikleri için pişman olduğu ileri sürüldü. Ware, " The Top Five Regrets of the Dying - A Life Transformed by the Dearly Departing " adlı kitabında ölüm yatağında insanların en çok pişmanlık duyduğu şeyin diğer insanlarla ilişkilerindeki ihmalkarlık olduğunu ileri sürdü. İnsanların ölümlü olduğu gerçeğiyle yüz yüze geldiklerinde çok önemli değişimler geçirdiğini belirten Ware, ölmek üzere olan hastaların inkar, korku, öfke, pişmanlık ve sonunda kabullenme gibi aşamalardan geçtiğini söyledi. Hastalarına en çok ne için pişmanlık duyduğunu soran Ware, aldığı yanıtların temelde benzer olduğunu ve beş başlık altında toplandıklarını keşfetti: 1. "K

MüzikseL YaratıcıLığın AşamaLarı

Swanwick ve Tilmann (1986),  700’ün üzerinde çocuğun yaptığı kompozisyonları analiz ederek yaptıkları araştırma sonucunda müziksel yaratıcılığı 8 aşamaya ayırmışlardır (Gürgen, 2006:85-86).  1. Algı (0-3 yaş): Çocuk bu yaşlarda seslere karşı ilgi duymaya başlar. Sesin doğasını araştırmaya istek duyar.  Çocuğun vuruşları ritmik değildir ve düzensizdir.  Müziksel ifadeleri tonallık ve yapısal olarak anlam taşımaz. 2.  Değişim  (4-5 yaş):  Bu yaşlarda çocuk düzenli ritim vurma becerisini kazanmaya başlar. Doğaçlamaları daha uzun ve seçtiği çalgının doğasıyla yakından ilişkilidir.  3.  Kişisel Anlatım:  Çocuk önce şarkılarına daha sonra çalgısıyla meydana getirdiği doğaçlamalarına kendi anlatımını eklemeye başlar. Yaptığı doğaçlamaları kendi istediği hızda ve gürlükte ifade eder.  Çocukta biçimsellikten uzak olarak bir miktar yapısal kontrol saptanır.  4.  Anadil  (5-6 yaşlarında başlar,  7-8 yaşlarında belirginleşir):   Ritmik ve melodik ifadeler tekrarlar şeklinde ortaya çıkar.  Çoc