Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

Doğrular iktidara gelmez

“Doğrular iktidara gelmez, düşmanları ölür.” (  Fransız atasözü )

Keşke....

Avustralya'da yıllar boyunca evlerinde ölümü bekleyen hastalarla çalışan hemşire Bronnie Ware, emekli olduktan sonra deneyimlerinden yararlanarak yazdığı kitapta insanların hayatlarının son günlerinde en çok neye pişman olduğunu listeledi. İ nsanların ölüm döşeğindeyken en çok doslarını yitirdikleri için pişman olduğu ileri sürüldü. Ware, " The Top Five Regrets of the Dying - A Life Transformed by the Dearly Departing " adlı kitabında ölüm yatağında insanların en çok pişmanlık duyduğu şeyin diğer insanlarla ilişkilerindeki ihmalkarlık olduğunu ileri sürdü. İnsanların ölümlü olduğu gerçeğiyle yüz yüze geldiklerinde çok önemli değişimler geçirdiğini belirten Ware, ölmek üzere olan hastaların inkar, korku, öfke, pişmanlık ve sonunda kabullenme gibi aşamalardan geçtiğini söyledi. Hastalarına en çok ne için pişmanlık duyduğunu soran Ware, aldığı yanıtların temelde benzer olduğunu ve beş başlık altında toplandıklarını keşfetti: 1. "K

MüzikseL YaratıcıLığın AşamaLarı

Swanwick ve Tilmann (1986),  700’ün üzerinde çocuğun yaptığı kompozisyonları analiz ederek yaptıkları araştırma sonucunda müziksel yaratıcılığı 8 aşamaya ayırmışlardır (Gürgen, 2006:85-86).  1. Algı (0-3 yaş): Çocuk bu yaşlarda seslere karşı ilgi duymaya başlar. Sesin doğasını araştırmaya istek duyar.  Çocuğun vuruşları ritmik değildir ve düzensizdir.  Müziksel ifadeleri tonallık ve yapısal olarak anlam taşımaz. 2.  Değişim  (4-5 yaş):  Bu yaşlarda çocuk düzenli ritim vurma becerisini kazanmaya başlar. Doğaçlamaları daha uzun ve seçtiği çalgının doğasıyla yakından ilişkilidir.  3.  Kişisel Anlatım:  Çocuk önce şarkılarına daha sonra çalgısıyla meydana getirdiği doğaçlamalarına kendi anlatımını eklemeye başlar. Yaptığı doğaçlamaları kendi istediği hızda ve gürlükte ifade eder.  Çocukta biçimsellikten uzak olarak bir miktar yapısal kontrol saptanır.  4.  Anadil  (5-6 yaşlarında başlar,  7-8 yaşlarında belirginleşir):   Ritmik ve melodik ifadeler tekrarlar şeklinde ortaya çıkar.  Çoc

Bir de Bana Sor Nota Akor TAB

Bir de Bana Sor - C Instruments ( Re Karar ) Söz : Çiğdem TALU Beste : Melih KİBAR Nota Akor Eşlik Video : Yusuf BİŞGEN

Sihirli Ay ( Magic Moon ) Gitar Nota / TAB / Akor / Eşlik

Sol Klarnet & (Mi) Kaval İçin Nota Eşlik

Dillirga Nota akor tab gitar

Beethoven 9. Senfoni Gitar Melodika Blok Flüt Nota / TAB / Akor / Eşlik

Dökümanı PDF uzantılı olarak buradan indirebilirsiniz.  Do Majör Eşlik 1 ( Buradan ) indirin Do Majör Eşlik 2 ( Buradan ) indirin G - Sol Majör Eşlik ( Buradan )  indirin --------------------- Yeni Versiyonlar ( 13.04.2016 ) Sol Majör Fa Majör Do Majör

Selvi Boylum Al Yazmalım Nota Akor Eşlik

Selvi Boylum Al Yazmalım ( Karar sesi Re ) Dökümanı büyük boy ve pdf uzantıLı oLarak BURADAN indirebilirsiniz. Şifre isteyecektir, şifre bisgen 'dir. Selvi Boylum Al Yazmalım ( Karar sesi La ) Dökümanı büyük boy ve pdf uzantıLı oLarak  BURADAN  indirebilirsiniz. Şifre isteyecektir, şifre bisgen 'dir.

Ritim Gitar Çalışması ( Başlangıç Aşaması )

Bu ve bundan sonraki tüm ritm kaLıpLarında hep La Minör (Am) akoru kuLLanıLmıştır.  Notanın aLtındaki linkten kaLıbı dinLeyebiLirsiniz. NotaLarın bir kısmını şu siteden aLdım.

Cilveloy Nanayda akor + nota + eşlik ( La ve Mi KararLı )

Fuat Saka ve Efkan Şeşen'in çalışmalarını kestim biçtim bu hâle getirdim. ( Re Karardır ) https://yadi.sk/d/b2K1nQjfrj8AP İndim dere ırmağa oy nanayda cilveloy nanayda Zeytin dalı kırmaya oy nanayda cilveloy nanayda Geldim seni almaya oy nanayda cilveloy nanayda Başladım ağlamaya oy nanayda cilveloy nanayda Nayda nayda nanayda oy nanayda Cilveloy nanayda -2- Dere boyu pıtırak oy nanayda cilveloy nanayda Gel beraber oturak oy nanayda cilveloy nanayda Bi sen söyle bir de ben oy nanayda cilveloy nanayda Bu sevdadan kurtulak oy nanayda cilveloy nanayda Nayda nayda nanayda oy nanayda Cilveloy nanayda -2-

Romen ( Göçmen ) Kızı Nota-Akor-TAB

Bir Romen kızı göründü Tuna boyunda Elinde bir deste gül var ve de koynunda (2) Romen kızı güller takmış ipek saçına Henüz girmiş Romen kızı on beş yaşına (2) Söyle söyle Romen kızı anan var mıdır Ne anam var ne de babam ben bir öksüzüm (2) Sen bir öksüz ben bir garip alayım seni Alayım da gurbet elde sarayım seni (2)

GeLevera Deresi ( Koyverdun gittun beni ) Nota–Akor–Tab

Lâzım oLdu yazdım. Lâzım oLur payLaşıyorum. Bu dünyaya sen de lâzımdın Kâzım, Ah be Kâzım …! Dökümanı Midi oLarak BURADAN indirebiLirsiniz.

İstiklâl Marşı 4 sesli koro için notaları

--------- Mi Minör PDF :  https://yadi.sk/i/v7_3uYYu3Tvtzo Re Minör PDF : https://yadi.sk/i/45rHnU9Y3Tvtzq

Allı Turnam türküsü - Piyano İçin Düzenleme

Piyano dersinde kuLLanmak üzere bir öğrencim için hazırLamıştım. ÖzeLLikLe soL eLdeki arpej tekniği popüLer parçaLarda çok sık kuLLanıLan bir eşLik biçimidir. Yani derdim o tekniği öğretmekti. BeLki bir arkadaşımıza lazım oLur diye düşünerek payLaşıyorum. Dökümanı Midi oLarak BURADAN indirebiLirsiniz. Eserin notasını da pdf uzantıLı oLarak ŞuRadan indirebiLirsiniz. FaydaLı oLması diLekLerimLe...

Öğrenmenin Keyfi: Sokrates

‘Bir rivayete göre, bütün insanlık tarihinin en saygın kişilerinden biri olarak tanınan ünlü Yunanlı düşünür, filozof Sokrates baldıran zehrini içmeden ( idam edilmeden ) az önce bir öğrencisinin elinde tanımadığı bir müzik aleti görür. Bana bunun nasıl çalındığını anlat der. Öğrencisi üzgün bir halde, “ Öğreteyim ama Sokrates, sanırım bunu çalıp keyif alacak zamanın olamayacak ” der. Sokrates ise “ Evet bunu çalıp keyif alacak zamanım yok ama öğrenmenin keyfi var ya” diye karşılık verir.’