Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

Güzel SanatLar

Güzel sanatlar, güzellik ve zevkle ilgilenen sanatlar için kullanılır. Bu terim ilk defa Fransızcada beaux arts olarak, resim, heykel, baskı gibi görsel sanatları tanımlamak için bulunmuştur. Güzel sanatlar teriminin ortaya çıkışındaki motivasyon, resim, heykel gibi görsel sanat dallarını; tekstil, seramik gibi zanaat ve uygulamalı sanatlardan ayırmaktı. Buradaki "güzel", sanat eserinin niteliğini değil, disiplinin estetikle bağlantısını vurgulamak için kullanılmıştır. kaynak

İstikLâL Marşı–AbdüLkadir Töre Bestesi

istiklal marşı - abdülkadir töre | izlesene.com hazırLadığım video dosyasını buradan biLgisayarınıza indirebiLir ve sınıfta öğrenciLerinize izLetebiLirsiniz. Eserin notası Abdülkadir TÖRE (Kaşgar 1873 - istanbul 1946) İstanbul'a elçilikle 1873'te gelen ve Doğu Türkistan devletinin Türkiye'ye bağlanması işlemlerini tamamlayan Seyit Yakup Han'ın oğlu. Annesi tarafından İstanbul'a getirildi. Davut paşa idadisi'ni bitirdi. Mülkiye mektebi'nde iki yıl okudu, bitiremeden ayrıldı. Hariciye nezareti kalemi'nden emekli oldu. Kanuni Halit Bey'den kanun ve müzik dersleri aldı, Tatyos Efendi'den keman, Kirkor Efendi'den de ney çalmasını öğrendi. Darülelhan'ın açılmasına yardımcı oldu. Evinde Gülşeni musiki adlı bir okul açtı. Birçok öğrenci yetiştirdi. 200'den fazla bestesi olduğu söylenir. Usul-i talim-i keman adlı bir yapıtı yayımlandı (1913). Tanınmış besteleri: Bir peri simâyı gördüm dilfikâr oldum yine (hüseyni şarkı, ağır

Nihavend Longa – Recorder / Blok flüt : Uğur Çetintaş

İcra Eden : Uğur Çetintaş -  21 Haziran 1989’da Çanakkale’de doğdu. İlk ve orta okulu Çanakkale Gazi İlköğretim Okulu’nda okudu. Ardından Hüseyin Akif Terzioğlu Çanakkale Anadolu Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi’nin yapmış olduğu özel yetenek sınavlarını kazanarak müzik bölümünde okumaya hak kazandı. Burada bireysel çalgı olarak (yan)flüt seçti ve bu alanda ilk çalışmalarına Bahadır Aytaş ile başladı. Lisedeki öğreniminden sonra 2007 yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nın yapmış olduğu özel yetenek sınavlarını kazanarak öğrenimine burada devam etti. Burada da Arş. Gör. Ajda Şenol ve Öğr. Gör. Z. Ezgi Kara ile flüt çalıştı. 4 yıllık lisans eğitimi boyunca birçok resital düzenledi, konserlere ve workshoplara katıldı. 2008 yılında Öğr. Gör. Yusuf Hasanov’un kendi yönetimindeki özel oda orkestrasında çalıştı. 2009-2010 yıllarında Azerbeycan Devlet Sanatçısı ve Öğr. Gör. Hasan Adıgüzelzade yönetimindeki Nilüfer Belediyesi

AydınLanma nedir ? : Sapere aude

Sapere Aude ( Latince ) : “ Kendi aklını kullanma cesareti göster ! “ ( Immanuel Kant )

Requiem - Wolfgang Amadeus Mozart

(…) “Kafam yerinde değiL. Gücümün sonuna geLdim.  Ve gözLerimin önünden bu meçhuLün görüntüsünü kovamıyorum.. Onu sürekLi oLarak bana rica ederken, sabırsızca çaLışmaya zorLarken görüyorum. Devam ediyorum. Çünkü besteLemek, beni, dinLenmekten daha az yoruyor. ÜsteLik, artık yüreğime başka bir şey aLmak istemiyoum. Saatin çaLdığını bana duyuran bir şeyLer hissediyorum. Yeteneğimden yararLanamadan bitirdim. BununLa birLikte yaşam ne kadar güzeLdi ve korunarak geLişen mesLek ne kadar şansLı… Fakat, insanın kendi yazgısını değiştirmesi oLası değiL. Kimse, günLerini beLirLeyemez. Boyun eğmek gerek. Tanrı bundan hoşnut oLacak… Bitiriyorum. Bu benim cenaze şarkım, ve onu yarım bırakmak zorundayım. “ Bu satırLar Mozart ’ın,  en iyi Librettisti Lorenzo da Fonte’ye, Kont WaLsegg’in eşinin anısı için sipariş ettiği ünLü Requiem ’i ( K. 626 ) yazarken yoLLadığı bir mektuptandır. Mozart çok hastadır, keza eseri bitirimeden 5 AraLık 1791’de öLür. Mozart son anına kadar Requiem’i sayıkLamıştır

MeLekLerin Hüznü–BiLgin CANAZ

Bilgin Canaz hakkında biLgi edinmek için buraya ya da şuraya tıkLayınız. Bilgin Canaz Myspace Bilgin Canaz Facebook Page

Gabriel Fauré–Pavane / IsabeL - il divo Nota

IL divo :   (Male Diva – Erkek Diva), birbirinden farklı 4 ülkede doğup, yolları Londra’da kesişen 4 sanatçının oluşturduğu yepyeni bir erkek vokal grubu.  Grubun kendi adını taşıyan ilk albümü, ülkemizde de SONY BMG etiketiyle yayınlanıyor. DAVID MILLER (Amerika) Ohio’daki Oberlin Konservatuarı’nda vokal performansı derslerini aldı. Geçtiğimiz 10 yıl boyunca, New York’ta 45’den fazla opera ve müzikalde rol aldı. SEBASTIEN IZAMBARD (Fransa) Başarılı bir şarkı yazarı aynı zamanda gitar ve piyano çalıyor. Paris’te bir çok Fransız sanatçıya prodüktörlük yaptı. 2001’de Johnny Haliday ile aynı sahneyi paylaştı. 2002 yılında ‘’Le Petit Prince’’ müzikalinde başrol oynadı. 2003 yılında Il Divo’ya katıldı. URS BUHLER (İsviçre) 17 yaşında ilk kez bir hard rock grubunda solist olarak çalışmaya başladı. Amsterdam’a taşındı ve burada konservatuar eğitimi aldı. Son 7 yıldır burada çeşitli opera ve müzikallerde sahneye çıktı. CARLOS MARIN (İspanya) ‘’Les Mise

Buruk Acı - Nota Akor Eşlik ( LimonLu Sakız BLok FLüt TopLuLuğu )

Notayı daha büyük ebatLarda görebiLmek için mouse iLe üzerine tıkLayınız. Buruk Acı : Buruk Acı, yönetmenliğini Nejat Saydam 'ın üstlendiği, 1969 yılı yapımı bir filmdir. Dönemin gelişme şartları içinde renkli film çekimlerinin yeni yerine oturmaya başladığı süreçte "tamamen renkli" afiş duyurusuyla tanıtılan filmin senaryo yazarlığı, yönetmen Saydam ve başrol oyuncusu Türkan Şoray tarafından yapılmış. Filme adını veren şarkı sözleri Sennur Sezer 'e ait. Şoray'ı Adalet Cimcoz seslendirmiş. Eser; Teoman Alpay tarafından bestelenerek derece aldı. Bugüne kadar şarkının söz yazarı oLarak Türkan Şoray biLiyordum. Yeni bir şey daha öğrenmiş oLdum. LimonLu Sakız BLok FLüt TopLuLuğu: Kamile Özgün , Elif Cansu Dede, Bilgenur Karabulut, Baran Dartar, Emre Zorlu, Esra Gül Batal, Şenay Sül, Zehra Güncüm, Melikenur Şenel, Ezgi Buse Özdemir

Historia de un Amor - Nota Akor Eşlik

Historia de un Amor - Limonlu Sakız Blok Flüt Topluluğu Notayı büyütmek için Fare / Mouse ile üzerine tıklayınız. SoListLer ( Blok Flüt ) : Şenay SÜL , Kâmile ÖZGÜN ------------- storia de un amor Ya no estas mas a mi lado corazon, Y en el alma solo tengo soledad, Y si ya no puedo verte, Porque dios mi hiso quererte, Para hacerme sufrir mas. Siempre fuistes la razon de mi existir, Adorarte para mi fue religion, En tus labios encontraba, El amor que me brindabas, El calor y la pasion. Es la historia de un amor, Como no hay otro igual, Que me hiso comprender, Todo el bien, todo el mal. Que le dio luz a mi vida, Apagandola despues, Ay! que noche tan obscuro, Sin tu amor no vivire. Ya no estas mas a mi lado corazon, Y en el alma solo tengo soledad, Y si ya no puedo verte, Porque dios mi hiso quererte, Para hacerme sufrir mas. Es la historia de un amor, Como no hay otro igual, Que me hiso comprender, Todo el bien, todo el

seLvi boyLum aL yazmaLım– LimonLu Sakız BLok FLüt TopLuLuğu

bLok fLüt : KamiLe ÖZGÜN   Notayı daha büyük ebatLarda görebiLmek için mouse iLe üzerine tıkLayınız.

The Godfather - Nota Akor Eşlik - LimonLu Sakız BLok FLüt TopLuLuğu

The Godfather - Baba (film, 1972) Limonlu Sakız Blok Flüt Topluluğu: Kamile Özgün , Elif Cansu Dede, Bilgenur Karabulut, Baran Dartar, Emre Zorlu, Esra Gül Batal, Şenay Sül, Zehra Güncüm, Melikenur Şenel, Ezgi Buse Özdemir C Instruments ( La ) C Instruments ( Re ) C Instruments ( Mi ) Sol Klarnet & (Mi) Kaval İçin Nota Eşlik Sib Klarnet & (Sol) Kaval İçin Nota Eşlik Kız NEY & (Si) KAVAL İçin Nota Eşlik

Moskova geceleri - LimonLu Sakız BLok FLüt TopLuLuğu - Nota Akor Eşlik

Eşliği mp3 uzantılı oLarak buradan/ downLoad   indirebiLirsiniz. LimonLu Sakız BLok FLüt TopLuLuğu: Kamile Özgün , Elif Cansu Dede, Bilgenur Karabulut, Baran Dartar, Emre Zorlu, Esra Gül Batal, Şenay Sül, Zehra Güncüm, Melikenur Şenel, Ezgi Buse Özdemir

Peki sizin kaç yüz’ünüz var ?

Senin içinde üç tane sen var: Birinci sen kişiliktir. Kişilik (personality) sözcüğü Yunanca ‘persona’ kökünden gelir. Antik Yunan tiyatrosunda maske kullanırlardı ve ses maskeden gelirdi. ‘Sona’ ses, insan sesi anlamına gelir ve ‘per’ maskenin içinden demektir. Gerçek yüzü, gerçek aktörü tanımıyorsun. Bir maske var ve maskenin içinden... ses geliyor. Maskeden geliyor gibi gözükür ve sen gerçek yüzü tanımıyorsun. Kişilik (personality) güzel bir sözcüktür, o Yunan tiyatrosundan gelir. Ve olan şey budur. Yunan tiyatrosunda sadece bir tane maskeleri vardı. Senin ise tıpkı bir soğanın katmanları gibi maskelerinin üzerinde pek çok maskelerin vardır. Bir maskeni kenara koysan başka bir tanesi vardır, onu da kaldırsan diğeri vardır. Ve sen kazımaya ve kazımaya devam edebilirsin. Ve kaç tane yüz taşıdığını bilmek seni şaşırtacaktır. Kaç tane! Hayatlardır onları topluyorsun. Ve onların hepsi kullanışlıdır, çünkü pek çok kez değiştirmen gerekir. Hizmetçinle konuşuyorsun, patro

Hangisiyim ben, hangisisin sen ?

İki kişinin biraraya geldiği her yerde altı kişi vardır. İkisi, kişilerinin kendilerini sandıkları kişi, İkisi karşısındakinin onu sandığı kişi, İkisi de gerçekte oldukları kişidir.. William James

Einstein ve müzik / keman

"Bir şeyi ezberLemektense, her türLü cezayı çekmeyi tercih ederdim." ( A. Einstein ) Einstein Londra’ya bir gidişinde yanına kemanını da almıştı.Onu karşılayan arkadaşı kemana bir göz attıktan sonra sordu : " Keman çalmayı da sonunda becerebildin galiba?" Öğrenebilmek için ne kadar çaba harcadığını bilirim .” Einstein başını iki yana salladı: "Hayır dostum, hala doğru dürüst çalmayı öğrenemedim" dedi ve ekLedi; "Keman öğretmenim bendeki sorunun sayı sayabilmeyi bilmemek olduğunu söylüyor." Matematik ve fizik dahisi Einstein keman çalabilmeyi öğrenebilmesi için her şeyden önce belirli bir tempodaki sayı sayabilmeyi öğrenmesi gerektiğini biliyordu. Bir yandan bu konudaki yeteneksizliğine gülerken bir yandan da bir ilköğretim öğrencisi gibi çalışarak sayı saymayı öğrendi. Bu yolu Einstein, daha sonra bir yaşam biçimi olarak benimsedi ve tüm yaşamı boyunca yeni bir şeyler öğrenebilmek için hep önce " aşağı eğilme " yöntemi