Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

Biz Atatürk GençLeriyiz ( Söz + Nota + aLtyapı-eşLik )

Yıllar önce hazırladığım bu altyapı/eşliği nedense kendi bloğumda yayınlamamışım. Geç olsun güç olmasın. BİZ ATATÜRK GENÇLERİYİZ ( Muammer Sun ) Hoyra rira rira hey (2) Rira hoyrari (2) Rira hoyra hoyra hey Güneş bizimle doğar Yağmur bizimle yağar Bizimle coşar deniz Ateş bizimle yanar Biz Atatürk gençleriyiz Hoyra rira rira hey Sesimiz onun sesi Hoyra rira rira hey Bizimle yükselecek Hoyra rira rira hey Atatürk Türkiyesi Rira hoyra hoyra hey Sevgimizle bilgimizle Ulusumuzun hizmetindeyiz Aklımızla coşkumuzla Atamızın izindeyiz Hoyra rira rira hey (2) Rira hoyrari (2) Rira hoyra hoyra hey Fidan bizimle büyür Çiçek bizimle bizimle açar Bizimle sürer hayat Ulus bizimle yaşar Biz Atatürk gençleriyiz Hoyra rira rira hey Sesimiz onun sesi Hoyra rira rira hey Bizimle yükselecek Hoyra rira rira hey Atatürk Türkiyesi Rira hoyra hoyra hey Sevgimizle bilgimizle Ulusumuzun hizmetindeyiz A

Saksofon’da perde ve nota yerLeri

Dökümanı hazırLayan ve payLaşmam için izin veren can kardeşim Günay Levent ’e teşekkür ederim. Bir üst oktav sesler için Re den itibaren Do# e kadar sadece sol elin başparmağı ile oktav tuşuna basılarak aynı perdelerden bir oktav üst sesleri elde edilir. Saksofonda perdeLer ve nota yerleri yukarıda gösterildiği şekiLdedir. Teknik açıdan daha seri oLabiLmek için parmakLar perdeLerin üzerine dik şekilde gelmelidir. Ayrıca parmakLar perdeLerden uzak tutuLmamaLı perdelerin üzerinden kaLdırıLmamaLıdır. aksi takdirde aceLite ( yüksek tempo ve sürat ) azalmaktadır. Çalış pozisyonunda parmakLar perdeLeri kapatacak kadar bastırıLmamaLı, eller çok sıkılmamaLı. Bu, gerek elinizin sağLığı gerekse de güderiLerin ( genellikle geyik veya keçi derisinden yapılmış yumuşak ve mat meşin ) bozuLmaması için çok önemLidir.

Ayşegül Koca//İndim yarin bahçasına

Ayşegül Koca Ayşegül Koca 12 Haziran 1989’da Ankara’da doğdu. Gitarla 8 yaşında tanıştı. 12 yaşında Bilkent Üniversitesi Müzik Hazırlık İlköğretim Okulu’na burslu olarak kabul edildi ve Dr. Kürşad Terci’nin öğrencisi oldu. Kısa zamanda tekniği ve yorumunda büyük ilerleme kaydederek pek çok konser verdi. Koca, öğrenimi süresince caz, barok ve 20. yüzyıl müziği üzerine çeşitli masterclasslara katılma firsatı buldu ve David Russell, Costas Cotsiolis, Aniello Desiderio, Marco Socias, Ede Roth, Liviu Georgescu, Bosko Radojkovic, Pavel Steidl, Tilman Hoppstock, Dale Kavanagh, Cem Duruöz ve Bülent Ergüden gibi usta gitaristlerden ders aldı. 2006′da Bilkent Üniversitesi Müzik Hazırlık Lisesi’nden Doç. Dr. Kağan Korad’ın öğrencisi olarak mezun olduktan sonra Hollanda’da Maastricht Konservatuarı’nın lisans eğitimine kabul edildi. Genç gitarist bugüne kadar yurt içi ve dışındaki yarışmalarda büyük başarılar göstermiş, çalışıyla dünya çapında gitar otoritelerinin beğenisini ve takdirini kazanmıştı

RenkLerLe nota / müzik öğretimi hakkında birkaç not ve tavsiye bir link: guitar-colour…

Müzik / Nota eğitiminde kuLLanıLan yöntemLerden biri de renkLemeli / renkLerLe öğretim. (1) SesLer ve renkLer arasındaki fiziksel ve psikolojik ilişki hakkında bir fikir vermesi açısından aşağıda verdiğim linkLeri tıkLamanız gerekiyor. Daha önce yazıLmış çiziLmiş şeyLeri tekrar etmektense link vermek daha koLay geLdi bana. FaydaLı oLacağından kuşkum yok. * AçeLya ÜLGENAY ( Müzik ve RenkLer ) * Sesler ve renkler arası ilişki ve müzik kulağının gelişimi ( 1 ) – RenkLemeLi Nota Öğretim Tekniği : Bu teknik seslerin renklerle ifade edilmesi anlayışına dayandığı için renklerle müzik öğretim tekniği diye adlandırılır. Bu teknikte diziyi oluşturan yedi ayrı nota yedi ayrı renkte gösterilir. Renkler sırayla; kırmızı-do, beyaz-re,sarı-mi, kahverengi-fa, mavi-sol, yeşil-la, mor-si’dir.Renklerle müzik öğretimi tekniği daha çok 7-9 yaş arası çocukların eğitiminde kullanılmakla birlikte,okul öncesinde de sıkça başvurulan bir tekniktir. Sesleri renklerle tanıtma ve kavratma yolunu be

FarkLı bir istikLâL Marşı yorumu

Technorati Etiketleri: istiklal marşı , ulusal , milli marş

2010 - 2011 Müzik dersi ders dışı egzersiz çaLışması

bu döküman örnektir, kendinize göre düzenLemeniz gerekir. DüzenLeme yaparken %5 kuralını unutmayın, %5 kuralı da ne diyorsanız okulunuzdaki idareciLerden gerekLi biLgiLeri aLınız. dökümanı buRadan indirebiLirsiniz.

İstikLâL Marşı'nın iLk hâLi - Ali Rifat Çağatay

istiklal marşı’nın ilk hali - ali rıfat çağatay | izlesene.com hazırLadığım video dosyasını buradan biLgisayarınıza indirebiLir ve sınıfta öğrenciLerinize izLetebiLirsiniz. Ali Rifat Çağatay (1869-1935) Şark Musiki Cemiyeti başkanlığı yaptı; Türk Musiki Ocağı'nı kurdu. Birinci Dünya Savaşı yıllarında İstanbul'da kurulan ve İstanbul müzik tarihinde önemli yeri olan Şark Musiki Cemiyeti'nin başkanlığını yaptı. Aynı zamanda Türk Musikisi Ocağı'nın kurucusu olan Çağatay, 1914 yılında Darülelhan adıyla açılan devlet konservatuvarının öğretim kadrosunda yer aldı. Üsküdar Musiki Cemiyeti'nde öğrenci yetiştirdi. Türk müziğini polifoniye kavuşturmak ve alaturka musikiye Garp tekniğini armonize etmek için uğraştı, bu konuda önemli adımlar attı. Sanatçının İstiklal Marşı bestesi, prozodi açısından oldukça başarılı kabul edilmişse de eser "çok melankolik ve Garplı manada marş niteliğinden uzak" olarak nitelendirilmiştir. Ali Rifat Çağatay'ı

İstikLâL Marşı - Ahmet Yekta Madran

istiklal marşı - ahmet yekta madran | izlesene.com hazırLadığım video dosyasını buradan biLgisayarınıza indirebiLir ve sınıfta öğrenciLerinize izLetebiLirsiniz. Ahmet Yekta Madran (1885-1950) Müzik öğretmeni; Muzika-i Hümayun'da klarnet sanatçısı. Riyaset-i Cumhur Orkestrası'nda şef olarak çalıştı; çok sayıda okul şarkısı ve marş besteledi. 1908 II. Meşrutiyet'in ilanıyla İstanbul'a döndü ve Muzika-ı Hümayun bandosuna girdi. 300 kişiden oluşan bir Alman orkestra heyetine solist olarak katılarak üç yıl boyunca bu grupla dolaştı. 1923 sonrasında, Ankara'da kurulan Riyaset-i Cumhur Orkestrası'nda şef olarak görev aldı, buradan ayrılmasının ardından pek çok okulda musiki öğretmenliği yaptı.

İstikLâL Marşı - İsmail Hakkı Aksoy

istiklal marşı - muallim ismail hakkı bey | izlesene.com hazırLadığım video dosyasını buradan biLgisayarınıza indirebiLir ve sınıfta öğrenciLerinize izLetebiLirsiniz. İsmail Hakkı Aksoy (1865-1927) İstanbul-Balat'ta doğdu. İlköğretimden sonra okul hayatını bıraktı ve 13 yaşında Mercan'da örücü İbrahim Ağa'nın yanına çırak olarak girdi. Çarşı içinde ezan okuduğu bir gün, devlet büyüklerinden birinin dikkatini çekerek Mızıka-yı Hümayun'a girdi. Latif Ağa ile meşke başladı ve bir süre sonra orkestra şefi Zati Bey'den Batı notası öğrendi, Guatelli Paşa'dan dersler aldı. Mızıka-yı Hümayun'da yarbay rütbesine yükseldi. 1883'te Mabeyn'e kabul edildi ve hünkâr müezzini olarak görev yapmaya başladı. Sarayda musikişinasların başında serhanende unvanıyla ve fasıl şefi olarak da dönemin fasıl heyetlerinin başında bulundu. Darülelhan'da solfej ve fasıl hocalığı yaptı, Türk musikisi kısmında müdürlük görevini sürdürdü. Bestelediği iki binden fazla eser çeşit

İstikLâL Marşı - Mustafa Sunar

istiklal marşı - mustafa sunar | izlesene.com hazırLadığım video dosyasını buradan biLgisayarınıza indirebiLir ve sınıfta öğrenciLerinize izLetebiLirsiniz. Mustafa Sunar (1881-1959 ) Eyyubi-Kemani-Rebabi Mustafa Bey olarak anılır. Maliye Nezareti Aşar Müdürü Ketanizade Hacı Hüseyin Bey'in oğlu olarak İstanbul'da doğan Mustafa Bey, sadece ilkokul öğrenimi görebildi. Tanburi İzak, Kemani Memduh, Kemani Tatyos, Kemani Bülbüli Salih Efendilerden dersler aldı. Darülelhan'da keman öğretmenliği, Devlet Konservatuvarı'nda İcra Heyeti üyeliği yaptı; Alaturka Keman Muallimi adlı bir kitap yayımladı. 1938'de Çorlu Halkevi'nde müzik dersleri verdi. Eyüp Musiki Cemiyeti'nde birçok müzisyen yetiştirdi.

istiklal marşı - yaylı orkestrasyon

istiklal marşı - yaylı orkestrasyon | izlesene.com bir reklam filminde izLemiş / duymuştum ilk. pek televizyon izleyen biri değilim. belki de o yüzden hangi reklam olduğunu hatırlamıyorum. bu konuda bilgisi olan varsa ve paylaşırsa ne mutlu. hazırLadığım video dosyasını buradan biLgisayarınıza indirebiLir ve sınıfta öğrenciLerinize izLetebiLirsiniz.

AnadoLu'da böLgeLere göre haLk oyunLarı

BÖLGELERE GÖRE HALK OYUNLARI Folklor genelde Halkoyunları ile eşanlamlıymış gibi kullanılır.Oysa folklor; halkın geleneğe bağlı maddi ve manevi kültürünü kendine özgü metotlarla inceleyen ,derleyen,araştıran,sınıflandıran ve halk kültürü üzerinde değerlendirmeler yapan bir bilimdir. Kısaca diyebiliriz ki; Folklor halk oyunlarıyla birlikte diğer öğeleri (gelenek, inanç, türkü…vb) de kapsayan bir kavramdır. Bu itibarla folklor oynanmaz,halk oyunları oynanır. Çeşitli bölgelerimizde tarihi ve coğrafi bir gerçek olarak değişik örneklerle gelişen ve çoğalan halk oyunları geleneği tabiat,insan,yurt sevgisi ve milli bütünlüğün en açık ifadesidir. Halk oyunları folklor biliminin bir bölümüdür. yazının devamına buradan uLaşabiLirsiniz. Bu güzeL / faydaLı yazıyı-araştırmayı hazırLayan ve payLaşanLara sonsuz teşekkürLer...

SözcükLerde rüzgârLar ne kadar esebiLir?

“Sözcüklerle yaşamın derinliğini vermeye olanak yok. Çünkü sözcüklerde rüzgârlar ne kadar esebilir? Sözcüklerden nasıl bir güneş doğabilir? Sözcükler açık bir pencere önüne büyük yağmur taneleri olarak yağıp, bir insanı derin uykusundan uyandırıp mutlu kılabilir mi? Sözcükler insanın yanında yatan diğer bir insanın yürek çarpışlarını duyurabilir mi?” Tezer Özlü

AcapeLLa eserLer ve notaLar

ÖzeLLikLe çoksesLi koroLarLa iLgiLenen müzik öğretmenLerinin işine yarayacağını düşündüğüm bir siteyi payLaşacağım bugün. Sitenin bu sayfasında koro için çoksesLi ( acapeLLa ) eserLer / notaLar var. Örnek oLsun diye bir tane eseri burada payLaşıyorum. " Thank You, Dear Lord, For Music " Eserin ( Thank You, Dear Lord, For Music ) sesLendiriLmiş haLini ve notaLarını buRadan indirebiLirsiniz. Dosyanın rar şifresi bisgen 'dir unutmayınız.

Fernando Sor: Study in B minor, Opus 35, No. 22

Performed by Maher Anous MD - Plastic Surgeon in Seattle, WA (Kirkland) (425) 576-8120 DinLemek ya da biLgisayarınıza indirmek için ise ; Eserin notaLarını ( pdf uzantıLı oLarak ) buRadan ya da şuradan indirebiLirsiniz. Etude TAB Fernando Sor ( ** ) - Bir de bana Sor :)) -