Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

2010 - 2011 Müzik dersi ders dışı egzersiz çaLışması

bu döküman örnektir, kendinize göre düzenLemeniz gerekir. DüzenLeme yaparken %5 kuralını unutmayın, %5 kuralı da ne diyorsanız okulunuzdaki idareciLerden gerekLi biLgiLeri aLınız. dökümanı buRadan indirebiLirsiniz.

İstikLâL Marşı'nın iLk hâLi - Ali Rifat Çağatay

istiklal marşı’nın ilk hali - ali rıfat çağatay | izlesene.com hazırLadığım video dosyasını buradan biLgisayarınıza indirebiLir ve sınıfta öğrenciLerinize izLetebiLirsiniz. Ali Rifat Çağatay (1869-1935) Şark Musiki Cemiyeti başkanlığı yaptı; Türk Musiki Ocağı'nı kurdu. Birinci Dünya Savaşı yıllarında İstanbul'da kurulan ve İstanbul müzik tarihinde önemli yeri olan Şark Musiki Cemiyeti'nin başkanlığını yaptı. Aynı zamanda Türk Musikisi Ocağı'nın kurucusu olan Çağatay, 1914 yılında Darülelhan adıyla açılan devlet konservatuvarının öğretim kadrosunda yer aldı. Üsküdar Musiki Cemiyeti'nde öğrenci yetiştirdi. Türk müziğini polifoniye kavuşturmak ve alaturka musikiye Garp tekniğini armonize etmek için uğraştı, bu konuda önemli adımlar attı. Sanatçının İstiklal Marşı bestesi, prozodi açısından oldukça başarılı kabul edilmişse de eser "çok melankolik ve Garplı manada marş niteliğinden uzak" olarak nitelendirilmiştir. Ali Rifat Çağatay'ı

İstikLâL Marşı - Ahmet Yekta Madran

istiklal marşı - ahmet yekta madran | izlesene.com hazırLadığım video dosyasını buradan biLgisayarınıza indirebiLir ve sınıfta öğrenciLerinize izLetebiLirsiniz. Ahmet Yekta Madran (1885-1950) Müzik öğretmeni; Muzika-i Hümayun'da klarnet sanatçısı. Riyaset-i Cumhur Orkestrası'nda şef olarak çalıştı; çok sayıda okul şarkısı ve marş besteledi. 1908 II. Meşrutiyet'in ilanıyla İstanbul'a döndü ve Muzika-ı Hümayun bandosuna girdi. 300 kişiden oluşan bir Alman orkestra heyetine solist olarak katılarak üç yıl boyunca bu grupla dolaştı. 1923 sonrasında, Ankara'da kurulan Riyaset-i Cumhur Orkestrası'nda şef olarak görev aldı, buradan ayrılmasının ardından pek çok okulda musiki öğretmenliği yaptı.

İstikLâL Marşı - İsmail Hakkı Aksoy

istiklal marşı - muallim ismail hakkı bey | izlesene.com hazırLadığım video dosyasını buradan biLgisayarınıza indirebiLir ve sınıfta öğrenciLerinize izLetebiLirsiniz. İsmail Hakkı Aksoy (1865-1927) İstanbul-Balat'ta doğdu. İlköğretimden sonra okul hayatını bıraktı ve 13 yaşında Mercan'da örücü İbrahim Ağa'nın yanına çırak olarak girdi. Çarşı içinde ezan okuduğu bir gün, devlet büyüklerinden birinin dikkatini çekerek Mızıka-yı Hümayun'a girdi. Latif Ağa ile meşke başladı ve bir süre sonra orkestra şefi Zati Bey'den Batı notası öğrendi, Guatelli Paşa'dan dersler aldı. Mızıka-yı Hümayun'da yarbay rütbesine yükseldi. 1883'te Mabeyn'e kabul edildi ve hünkâr müezzini olarak görev yapmaya başladı. Sarayda musikişinasların başında serhanende unvanıyla ve fasıl şefi olarak da dönemin fasıl heyetlerinin başında bulundu. Darülelhan'da solfej ve fasıl hocalığı yaptı, Türk musikisi kısmında müdürlük görevini sürdürdü. Bestelediği iki binden fazla eser çeşit

İstikLâL Marşı - Mustafa Sunar

istiklal marşı - mustafa sunar | izlesene.com hazırLadığım video dosyasını buradan biLgisayarınıza indirebiLir ve sınıfta öğrenciLerinize izLetebiLirsiniz. Mustafa Sunar (1881-1959 ) Eyyubi-Kemani-Rebabi Mustafa Bey olarak anılır. Maliye Nezareti Aşar Müdürü Ketanizade Hacı Hüseyin Bey'in oğlu olarak İstanbul'da doğan Mustafa Bey, sadece ilkokul öğrenimi görebildi. Tanburi İzak, Kemani Memduh, Kemani Tatyos, Kemani Bülbüli Salih Efendilerden dersler aldı. Darülelhan'da keman öğretmenliği, Devlet Konservatuvarı'nda İcra Heyeti üyeliği yaptı; Alaturka Keman Muallimi adlı bir kitap yayımladı. 1938'de Çorlu Halkevi'nde müzik dersleri verdi. Eyüp Musiki Cemiyeti'nde birçok müzisyen yetiştirdi.

istiklal marşı - yaylı orkestrasyon

istiklal marşı - yaylı orkestrasyon | izlesene.com bir reklam filminde izLemiş / duymuştum ilk. pek televizyon izleyen biri değilim. belki de o yüzden hangi reklam olduğunu hatırlamıyorum. bu konuda bilgisi olan varsa ve paylaşırsa ne mutlu. hazırLadığım video dosyasını buradan biLgisayarınıza indirebiLir ve sınıfta öğrenciLerinize izLetebiLirsiniz.

AnadoLu'da böLgeLere göre haLk oyunLarı

BÖLGELERE GÖRE HALK OYUNLARI Folklor genelde Halkoyunları ile eşanlamlıymış gibi kullanılır.Oysa folklor; halkın geleneğe bağlı maddi ve manevi kültürünü kendine özgü metotlarla inceleyen ,derleyen,araştıran,sınıflandıran ve halk kültürü üzerinde değerlendirmeler yapan bir bilimdir. Kısaca diyebiliriz ki; Folklor halk oyunlarıyla birlikte diğer öğeleri (gelenek, inanç, türkü…vb) de kapsayan bir kavramdır. Bu itibarla folklor oynanmaz,halk oyunları oynanır. Çeşitli bölgelerimizde tarihi ve coğrafi bir gerçek olarak değişik örneklerle gelişen ve çoğalan halk oyunları geleneği tabiat,insan,yurt sevgisi ve milli bütünlüğün en açık ifadesidir. Halk oyunları folklor biliminin bir bölümüdür. yazının devamına buradan uLaşabiLirsiniz. Bu güzeL / faydaLı yazıyı-araştırmayı hazırLayan ve payLaşanLara sonsuz teşekkürLer...

SözcükLerde rüzgârLar ne kadar esebiLir?

“Sözcüklerle yaşamın derinliğini vermeye olanak yok. Çünkü sözcüklerde rüzgârlar ne kadar esebilir? Sözcüklerden nasıl bir güneş doğabilir? Sözcükler açık bir pencere önüne büyük yağmur taneleri olarak yağıp, bir insanı derin uykusundan uyandırıp mutlu kılabilir mi? Sözcükler insanın yanında yatan diğer bir insanın yürek çarpışlarını duyurabilir mi?” Tezer Özlü

AcapeLLa eserLer ve notaLar

ÖzeLLikLe çoksesLi koroLarLa iLgiLenen müzik öğretmenLerinin işine yarayacağını düşündüğüm bir siteyi payLaşacağım bugün. Sitenin bu sayfasında koro için çoksesLi ( acapeLLa ) eserLer / notaLar var. Örnek oLsun diye bir tane eseri burada payLaşıyorum. " Thank You, Dear Lord, For Music " Eserin ( Thank You, Dear Lord, For Music ) sesLendiriLmiş haLini ve notaLarını buRadan indirebiLirsiniz. Dosyanın rar şifresi bisgen 'dir unutmayınız.

Fernando Sor: Study in B minor, Opus 35, No. 22

Performed by Maher Anous MD - Plastic Surgeon in Seattle, WA (Kirkland) (425) 576-8120 DinLemek ya da biLgisayarınıza indirmek için ise ; Eserin notaLarını ( pdf uzantıLı oLarak ) buRadan ya da şuradan indirebiLirsiniz. Etude TAB Fernando Sor ( ** ) - Bir de bana Sor :)) -

"Ombudsman" ne demek ?

Kavram İsveç kökenli, İsveççe'de "temsilci / aracı" demek. “Aracı” anlamına gelen ‘ombuds’ ve “kişi” anlamına gelen ‘man’ kelimelerinden oluşmuş. Rivayet odur ki; vaktiyle İsveç Kralı savaşa gidiyormuş. Bir adamı yediemin seçip "Sen bundan sonra ülkenin Ombudsmanısın. Ben yokken geride bıraktığım yöneticiler halka zulüm yapar, haksız kararlar verirse şikâyetleri dinle. O kararları halkın lehine düzeltmeye çalış." demiş. ve daha fazLası ===>

Hüseyin Boğa – ŞiirLer Yazdım Sana

hüseyin boga - şiirler yazdım sana | izlesene.com söz ve müzik : hüseyin boğa aranje – mix : ersin bişgen klasik gitar : ersin bişgen elektro gitar : hüseyin boğa - tamer süerdem bas gitar : murat açıkalınyiğit davul : mehmet yüzgeç saksafon : muhittin paydaş vokal : hüseyin boğa - ersin bişgen http://www.huseyinboga.com/ <<< ALbüm Künye >>> Yapım: Seyhan Müzik Yapımcı: Bülent Seyhan - Fuat Seyhan Prodüktör: Hüseyin Boğa Müzik Direktörü: Ersin Bişgen Süpervizör: İsa Boğa Koordinatör: Hüseyin Boğa Kayıt Stüdyosu: Stüdyo Güncel & TİEM Mix: Ersin Bişgen Mastering: Muammer Tokmak Albüm Grafik Tasarım: FSR Fotoğraflar: Mehmet Tahan & Ersin Bişgen Menajerlik ve Organizasyon: 0530 924 2366, 0532 724 1325 Erkan Boğa

Albinoni- SoL minör Adagio- Flute - piano - vioLin - guitar ( score – nota )

  Tomaso aLbinoni notaLarın ( flüt – piyano )  tamamını ( pdf uzantıLı oLarak )   buRadan indirebiLirsiniz. notaLarın ( keman / violin – gitar )  tamamını ( pdf uzantıLı oLarak ) buRadan indirebiLirsiniz.

Yann tiersen - ameLie - J'y Suis Jamais Allé ( nota / score )

Yann Tiersen ’in Amelie ( 2001, Fransa / Almanya )  filmi için yaptığı “ J'y Suis Jamais Allé ” isimLi ezgidir. fiLm hakkında detay için ( türkçe ) buraya tıkLayınız. aşağıdaki linkLerden ( her ikisi de aynı içeriktedir ) eserin notaLarının tamamını ( döküman pdf uzantıLıdır ) indirebiLirsiniz. Ben örnek oLsun diye sadece iLk sayfayı yükLedim buRaya… ( DownLoad ) buRası ya da şuRası

öğrenmenin maLiyeti

Öğrenmenin de maliyeti vardır. Önceden öğrenenler indirimli fiyattan öğrenir. Otoriteden öğrenenler özgürlük bedeliyle öğrenir. Deneyerek öğrenenler etiket fiyatından öğrenir. Hayattan öğrenenler gecikme zammıyla öğrenir. Hayattan da öğrenemeyenler boşa gitmiş hayatlarıyla öğrenirler. Arthur Miller