Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

ağız armonikası – Harmonica method / FastTrack ( Book + Audio )

linki günceLLemeyeceğim. 38 mb’Lık dökümanı şuRadan ( rpdshr) indiRebiLirsiniz. MerakLı oLanLar aceLe etsin derim.

sema moritz – Hasret (Longing-for love)

sema moritz dökümanı mp3 oLarak şuRadan biLgisayarınıza kaydedebiLirsiniz….

John Denver – Annie’s SonG ( gaLway/fLüt ) + score

  John DenveR ( 1 -  2 )  Annie’s SonG You fill up my senses like a night in the forest like the mountains in springtime, like a walk in the rain like a storm in the desert, like a sleepy blue ocean you fill up my senses, come fill me again. Come let me love you, let me give my life to you let me drown in your laughter, let me die in your arms let me lay down beside you, let me always be with you come let me love you, come love me again. eserin notaLarına( scoRe ) buRadan uLaşabiLirsiniz. James Galway – Annie’s SonG

Gece ile gündüzü nasıl ayırt edersiniz?

Bir bilge kişi, çölde öğrencileri ile otururken " Gece ile gündüzü nasıl ayırt edersiniz? " diye sordu;" Tam olarak ne zaman karanlık başlar, ne zaman ortalık aydınlanır? " Öğrencilerden biri, " Uzaktaki sürüye bakarım " dedi. " Koyunu, keçiden ayıramadığım zaman, akşam olmuş demektir. ” Başka bir öğrenci söz aldı ve " Hocam " dedi. " İncir ağacını, zeytin ağacından ayırdığım zaman, anlarım ki sabah başlamıştır ." Bilge kişi, uzun süre sustu. Öğrenciler meraklandılar ve " Siz ne düşünüyorsunuz hocam? " diye sordular. Bilge kişi bu soruyu şöyle yanıtladı: " Yürürken karşıma bir kadın çıktığında, güzel mi, çirkin mi, siyah mı, beyaz mı diye ayırmadan, ona 'Bacım' diyebildiğimde… Ve yine yürürken önüme çıkan erkeği, zengin mi, yoksul mu diye bakmadan, milletine, ırkına, dinine aldırmadan, kardeşim sayabildiğimde anlarım ki sabah olmuş, aydınlık başlamıştır. "

Sevemez Kimse Seni / LejLa Jusic/ zeki müren paşa

Makam: Hicâz Usûl : Semâi Beste: Teoman Alpay Güfte: Suat Sayın Sevemez kimse seni Sevemez kimse seni, benim sevdiğim kadar Sevgilim sen olmasan bu dünya neye yarar? Her ân seni düşünür, her ân seni yaşarım Seni sevmekten değil, kaybetmekten korkarım Birgün beni unutup başkalarına bakma Birazcık sevgin varsa beni yalnız bırakma Her ân seni düşünür, her ân seni yaşarım Seni sevmekten değil, kaybetmekten korkarım   Lejla Jusic ’in 2007 de çıkan  “ O ljubavi ” aLbümündendir. LeyLa yusiç . saraybosnaLı soprano. saraybosna müzik akademisi mezunudur. sayısız güzel operada solistlik yaptı. doçent oLup eserLeri birkaç dilde icra yapıyor. bosna'nın ninnilerini, türkülerini, ilahilerini eşsiz yorumuyla öyle söylüyor ki iç yakıyor. Bosna-hersek kültürüne katkılarından dolayı ödülleri var. ( kaynak ) LejLa Jusic ( sevemez kimse seni ) kimseye söyLemezseniz bir sır vereceğim size. Henüz çocuk sayılabiLecek bir yaşta öyLe aşk/meşk

ÇanakkaLe : “geLdikLeri gibi giderLer !”

geLdikLeri gibi gittiLer de sanki geri mi döndüLer ne? baksanıza her yanımız ab, abd, vb… neyse, yine göndeRiririz ! adı üstünde; KALE… şuRada çanakkaLe türküsü’nün hikâyesiyLe iLgiLi uzun bir makaLe/yazı/araştırma var, iLginizi çekecektir sanırım. aLta iki farkLı eşLik ekLiyorum. kırmızı yuvarLak içindeki yere tıkLayıp indirebiLirsiniz.

fLamenco fLute ( aLto saxophone ) / nota, sound vb

son yoLLadığım dökümanLarın ( 1 – 2 – 3 )  kaynağını hatırLadım :) buRaya tıkLayın