Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

2008-2009 Müzik dersi performans / proje ödev konuLarı…

bu mateRyaLin bir kısmı “ AydansI ” nickLi öğRetmen aRkadaşıma aittir. Burada yayınLamak için iznini aLdım. Bu vesiLeyLe ( Laf aRamızda bu vesiLe deniLen zatLa tanışmak da bir türLü mümkün oLmadı ) kendisine teşekkür ediyorum. Siz bunLarı kendi okuLunuza, öğrenciLerinizin duRumuna göre uyarLar/restoRe edeRsiniz aRtık. Unutmadan müzik dersinden her dönem en az 1 peRformans görevi, her öğretim yıLı için de yine en az 1 tane pRoje ödevi vermek zorunLuLuğu var. Açıkçası pRoje ödevi neyse de zaten bir peRformans deRsi oLan müzik deRsinde ayrıca peRformans ödevi/görevi vermek bana pek de anLamLı geLmiyor. SözgeLimi öğRendiği bir şarkıyı çaLgısıyLa çaLan çocuk zaten aynı zamanda bir peRformans sergiLemiyor mu?… ya da ne biLeyim, bir şarkının sesLendiriLmesi bir tür performans değiL midir? Hadi bakaLım bu ödevLerin rubRik’Lerini kim hazırLayıp bizimLe payLaşacak? Cevabı vermek istiyorum hemen. Hiçkimse tabii ki!!! Benim haLa umudum YOK!! RubRik de nediR? : Rubrik, performansı tanımlayan

SöyLeyemedim

Düşlerde sevdim seni söyleyemedim Sessiz öptüm nefesini söyleyemedim Sana ben şiirler sözler büyüttüm Sana ben baharlar yazlar büyüttüm Sana ben hummalı gizler büyüttüm Söyleyemedim Şarkılar yazdım sana okuyamadım Hep yanımdaydın oysa dokunamadım Sana ben hayaller düşler büyüttüm Sana ben gözümde yaşlar büyüttüm Sana ben hummalı aşklar büyüttüm Söyleyemedim…

tanju duRu'yu kaybettik !

hatıRLadınız mı bilmiyorum tanju duRu’nun "Duru ZamanLar” albümünden bahsetmiştim 12 Mart 2008 tarihinde. Sonra o yazıdan sonra Tanju duRu iLe tanışmamız, yazışmaLarımız oLdu. TanJu duRu: merhaba, hazırladığınız sayfayı gördüm, elinize sağlık, teşekkürler.. mybiSGen: bir nebze katkım olabildiyse ne mutlu... bu arada müzik öğretmeniyim. bıktım artık sanatçı diye sallapati / zihinsanatengelli insanların saltanatından. öğrencilerimin adam gibi adamları bilmelerini istediğim için yazdım sizi bloğa. öğrencilerim de takip ediyor bloğumu. lütfen iltifat falan olarak da almayın. sadece hakkınızı teslim etmek istiyorum. kendinizin farkına varın diye yazıyorum bunları. siz bir kişi olabilirsiniz ancak -bilmem farkında mısınız?- sizin arkanızda sizi takip eden bir sürü yüz var / yürek var.. var allah var işte... yok efendim ismail yk ymış, bülent ersoy’muş... öğrencilerim bana sanatçı diye bunları söylüyor. kahroluyorum. 35 yaş bunalımına mı girdim acep? neyse kafanızı

It had To be You

BESAME MUCHO

BÉSAME MUCHO Bésame, bésame mucho, como si fuera esta noche la última vez; bésame mucho, que tengo miedo perderte, perderte otra vez. Quiero tenerte muy cerca, mirarme en tus ojos, verte junto a mí, piensa que tal vez mañana yo ya estaré lejos, muy lejos de tí. Bésame, bésame mucho, como si fuera esta noche la última vez; bésame mucho, que tengo miedo perderte, perderte después.

Greensleeves

Klasik Gitar Besteci-Biyografi-Eserleri...

Adrian Andrei Aguado Dionisio Agustin Barrios Mangore Albinoni Tomaso Anonymous Antonio Carlos Jobim Antonio Lauro Astor Piazzolla Claude Debussy Ferdinando Carulli Francisco Tarrega Heitor Villa-Lobos Isaac Albeniz J. S. Bach JOAQUIN RODRIGO Jorge Cardoso Leo Brower Ludwig van Beethoven Mauro Giuliani Miguel Llobet Niccolo Paganini Oscar Herrero Paco de Lucia Roland Dyens The Beatles Zequinha Abreu http://www.dailyguitar.com/Sheet-Music/index.php?page=scores&id=16

"Turkish Journal of Music Education":Türkiye'de müzik eğitimi alanında ilk uluslararası ve hakemli elektronik müzik dergisi

Türkiye'de müzik eğitimi alanında -bildiğim kadarıyla - ilk uluslararası ve hakemli elektronik müzik dergisi olan "Turkish Journal of Music Education" , halen pamukkale üniversitesi eğitim fakültesi güzel sanatlar bölümü 'nde öğretim üyesi olan Yrd. Doç.Dr.Fatih Yayla editörlüğünde Ocak-2008 tarihinde yayınlandı. ( Acaba paylaşıma açıldı mı demeliydim? ) pdf uzantılı, ingilizce ve tüm kullanıcılara açık olan derginin ilk sayısında  (15 sayfadan oluşmakta) marmara üniversitesi atatürk eğitim fakültesi müzik öğretmenliği bölümü 'nde araştırma görevlisi olan duygu piji 'nin müzik öğretmeni adaylarına verilen piyanoda eşlik eğitiminin daha verimli ve işlevsel olarak nasıl gerçekleştirileceğine ilişkin bir makalesi bulunmaktadır. ikinci sayısı için yazı/makale göndermek isteyenler yine aynı sayfadan ilgili kişilerle iletişime geçebilirler.

Çağdaş Drama deRneği müzik komisyonu KuruLuyor/muş

" Ben artık şarkı dinlemek değil, şarkı söylemek istiyorum... " Müzik komisyonumuz kuruluyor... Müzikle ilgilenen, drama yaşantıları ile müziği birleştirmek ve kurulacak müzik topluluğunda yer almak isteyen herkesi bekliyoruz. Katılmak isteyenlerin şu adrese kendilerini anlatan kısa bir yazı ile başvurmaları gerekmektedir. Şarkılar bir oyundur, gelin bu oyunu birikte kuralım... Çağdaş dRama deRneĞi

Müzik Eğitiminde Shinichi Suzuki ve Yetenek Eğitimi Felsefesi

bu güzeL/faydaLı yazı, “nüans34” nickLi bir öğRetmenimizin katkıLaRıyLa şu kaynaktan aLınmıştır. Nüans öĞRetmenime gösteRdiği nüans için :) teşekkür ediyoRum. Yazar: Gönenç Hongur Yetenek eğitimi Japon kemancı ve eğitimci Shinichi Suzuki (1898-1998) tarafından 20. yüzyılın ikinci yarısında geliştirilmiş bir müzik eğitimi felsefesi ve metodudur. Metod 70lerin sonları 80lerin başlarından itibaren dünyanın birçok değişik bölgesindeki müzik eğitimi uzmanlarınca büyük saygıyla karşılandı ve ilk olarak Amerika Birleşik Devletleri, Canada ve Avustralya gibi pasifik ülkeleri olmak üzere Avrupa ve birçok Afrika ülkesine hızla yayıldı. Başlangıçta keman eğitimi için geliştirilmiş olmasına rağmen flüt, blokflüt, gitar, piyano, viyola, viyolonsel, kontrbas, org, arp gibi birçok enstrümana ve ses eğitimine ve hatta matematik, edebiyat, resim eğitimine de uyarlanmıştır.       Yetenek eğitimi Japon kemancı ve eğitimci Shinichi Suzuki (1898-1998) tarafından 2

4. İstanbuL müzik öğretmenLeri sempozyumu

2005 yılından bu yana düzenlenmekte olan İSTANBUL MÜZİK ÖĞRETMENLERİ SEMPOZYUMU, İSTANBUL VALİLİĞİ VE İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ'nün ONAYI İLE, 08-09-10 EKİM 2008 tarihlerinde, KADIKÖY HALK EĞİTİMİ MERKEZİ Tiyatro Salonu'nda saat: 10.00 - 21.00 arasında 4. kez düzenlenecektir SEMPOZYUMA GİRİŞ VE KATILIM ÜCRETSİZ VE HALKA AÇIK OLUP; HER TÜRLÜ SORU GÖRÜŞ VE ÖNERİLER, muzikcisem4@gmail.com , alpozeren@gmail.com mail adreslerine ayrıca, 0 532 626 93 95 ( Alp ÖZEREN ) numaralı telefona iletilebilir Sempozyum ile ilgili gelişmeler ve duyurular; http://www.muzikcisem.org adresinin yanısıra, http://www.facebook.com da kurulan İSTANBUL MÜZİK ÖĞRETMENLERİ SEMPOZYUMU grubunda da takip edilebilir. Sempozyum valilik onayını buRadan göRebiLir ya da indiRebiLirsiniz. Sempozyum takvimi ve öngörülen başlıklar, aşağıda sıralanmış olup farklı konu önerileri vb. yaklaşımlar da  26 Eylül 2008 tarihine kadar iletilebilecektir. Semp

İsmet Erdem Efe – Müzik öğRetmeni ve hazıRLadığı/payLaştığı dökümanLar ( nota, yıLLık pLan, zümRe, tez, vb…)

oKuLLar açıLdı ya maLum öĞRetmenLer pLan, ezgeRsiz, zümRe vb dökümanLarın teLaşındaLar. Afyon ALi Çetinkaya İO Müzik öĞRetmeni İsmet Erdem Efe öğRetmenimiz sitesinde bu tür dökümanLarı payLaşmış. OnLarLa da yetinmeyip faydaLı bir süRü döküman payLaşmış. NeLer mi? MÜZİK DERSİ YILLIK PLANLARI 2008-2009 Öğretim Yılı 4-5-6-7-8.Sınıflar Müzik Dersi Yıllık Planları 2008-2009 Öğretim Yılı Müzik Dersi Zümre Tutanağı Prof.Dr.Ali UÇAN Müzik Öğretim Programı Öğelerinin Anlatım Dili, Kalıbı, Biçimi İ. Erdem EFE Müzik Eğitiminde Program Hazırlama "Türk Müziği Çokseslendirme Teknikleri Dersi için Program Taslağı bu yuKarıdaki dökümanLar için buRaya tıkLamanız geRek. Müzik DefteRi diye açtığı böLümde de güzeL dökümanLar var. SözgeLimi; Kitap & Doküman & Ders Notları: TMÇS Ders Notları 250 Adet Türkçe İngilizce Çocuk Şarkısı (Derleme) Ses Kayıtları: Abaran Bölgesi Halk Dansları 1080 K Hüseyni 1 260K Hüseyni 2 599K Kırmızı Buğday

illâ ki sağlık! – can yüceL

Öyle sabah uyanır uyanmaz yataktan fırlama Yarım saat erkene kurulsun saatin Kedi gibi gerin, ohh ne güzel yine uyandım diye sevin.. Pencereni aç, yağmur da olsa, fırtına da olsa nefes al derin derin Yüzüne su çarpma, adamakıllı yıka yüzünü serin serin Geceden hazır olsun, yarın ne giyeceğin Ona harcayacağın vakitte bir dilim ekmek kızart Çek kızarmış ekmek kokusunu içine Bak güzelim kahvaltının keyfine.. Ayakkabıların boyalı olsun, kokun mis, Önce sana güzel gelsin aynadaki siluetin Çık evinden neşeyle, karşına ilk çıkana gülümse, aydınlık bir gün dile Sonra koş git işine, dünden, önceki günden, Hattâ daha da eskiden yarım ne kadar işin varsa hepsini tamamla, Ohhh şöyle bir hafifle Bir güzel kahve ısmarla kendine, seni mutlu eden sesi duymak için alo de Hiç işin olmasa da öğle üzeri dışarı çık Yağmur varsa ıslan, güneş varsa ısın, hattâ üşü hava soğuksa Yürü, yürürken sağa-sola bak, öylesine değil