Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

BESAME MUCHO

BÉSAME MUCHO Bésame, bésame mucho, como si fuera esta noche la última vez; bésame mucho, que tengo miedo perderte, perderte otra vez. Quiero tenerte muy cerca, mirarme en tus ojos, verte junto a mí, piensa que tal vez mañana yo ya estaré lejos, muy lejos de tí. Bésame, bésame mucho, como si fuera esta noche la última vez; bésame mucho, que tengo miedo perderte, perderte después.

Greensleeves

Klasik Gitar Besteci-Biyografi-Eserleri...

Adrian Andrei Aguado Dionisio Agustin Barrios Mangore Albinoni Tomaso Anonymous Antonio Carlos Jobim Antonio Lauro Astor Piazzolla Claude Debussy Ferdinando Carulli Francisco Tarrega Heitor Villa-Lobos Isaac Albeniz J. S. Bach JOAQUIN RODRIGO Jorge Cardoso Leo Brower Ludwig van Beethoven Mauro Giuliani Miguel Llobet Niccolo Paganini Oscar Herrero Paco de Lucia Roland Dyens The Beatles Zequinha Abreu http://www.dailyguitar.com/Sheet-Music/index.php?page=scores&id=16

"Turkish Journal of Music Education":Türkiye'de müzik eğitimi alanında ilk uluslararası ve hakemli elektronik müzik dergisi

Türkiye'de müzik eğitimi alanında -bildiğim kadarıyla - ilk uluslararası ve hakemli elektronik müzik dergisi olan "Turkish Journal of Music Education" , halen pamukkale üniversitesi eğitim fakültesi güzel sanatlar bölümü 'nde öğretim üyesi olan Yrd. Doç.Dr.Fatih Yayla editörlüğünde Ocak-2008 tarihinde yayınlandı. ( Acaba paylaşıma açıldı mı demeliydim? ) pdf uzantılı, ingilizce ve tüm kullanıcılara açık olan derginin ilk sayısında  (15 sayfadan oluşmakta) marmara üniversitesi atatürk eğitim fakültesi müzik öğretmenliği bölümü 'nde araştırma görevlisi olan duygu piji 'nin müzik öğretmeni adaylarına verilen piyanoda eşlik eğitiminin daha verimli ve işlevsel olarak nasıl gerçekleştirileceğine ilişkin bir makalesi bulunmaktadır. ikinci sayısı için yazı/makale göndermek isteyenler yine aynı sayfadan ilgili kişilerle iletişime geçebilirler.

Çağdaş Drama deRneği müzik komisyonu KuruLuyor/muş

" Ben artık şarkı dinlemek değil, şarkı söylemek istiyorum... " Müzik komisyonumuz kuruluyor... Müzikle ilgilenen, drama yaşantıları ile müziği birleştirmek ve kurulacak müzik topluluğunda yer almak isteyen herkesi bekliyoruz. Katılmak isteyenlerin şu adrese kendilerini anlatan kısa bir yazı ile başvurmaları gerekmektedir. Şarkılar bir oyundur, gelin bu oyunu birikte kuralım... Çağdaş dRama deRneĞi

Müzik Eğitiminde Shinichi Suzuki ve Yetenek Eğitimi Felsefesi

bu güzeL/faydaLı yazı, “nüans34” nickLi bir öğRetmenimizin katkıLaRıyLa şu kaynaktan aLınmıştır. Nüans öĞRetmenime gösteRdiği nüans için :) teşekkür ediyoRum. Yazar: Gönenç Hongur Yetenek eğitimi Japon kemancı ve eğitimci Shinichi Suzuki (1898-1998) tarafından 20. yüzyılın ikinci yarısında geliştirilmiş bir müzik eğitimi felsefesi ve metodudur. Metod 70lerin sonları 80lerin başlarından itibaren dünyanın birçok değişik bölgesindeki müzik eğitimi uzmanlarınca büyük saygıyla karşılandı ve ilk olarak Amerika Birleşik Devletleri, Canada ve Avustralya gibi pasifik ülkeleri olmak üzere Avrupa ve birçok Afrika ülkesine hızla yayıldı. Başlangıçta keman eğitimi için geliştirilmiş olmasına rağmen flüt, blokflüt, gitar, piyano, viyola, viyolonsel, kontrbas, org, arp gibi birçok enstrümana ve ses eğitimine ve hatta matematik, edebiyat, resim eğitimine de uyarlanmıştır.       Yetenek eğitimi Japon kemancı ve eğitimci Shinichi Suzuki (1898-1998) tarafından 2