Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

Bir Gitaristin Aşkı:(

Sabah erkenden gitarını alıp evden çıktı...posta kutusu boştu gene. Yoo, hayır. Beyaz birşeyler vardı. Kalbi hızla çarparken, kutuyu açıverdi.Elektrik faturası gelmişti...hem de herzamankinden "hoş" bir miktarda...Başka birşey olmadığını bildiği halde, gene kutunun içine bakti...Boş...Dışarısı, ne soğuk ne de sıcak...kapalı bir havaydı.Yağmur yağmaması için dua etti...şemsiye evde kalmıştı ne de olsa...Karşıya geçmek için trafik lambalarının yanında durdu...önünden son sürat geçen araba, bütün çamuru sıçrattı...en sevdiği siyah pardesüsü de batmıştı...karşıya geçti.Karnı açtı...Her pazar sabahı uğradığı cafe ye gitti..."tadilat nedeniyle kapalıyız" yazısını okurken, gülümsedi...aklına mezar taşına yazılabilecek bir şey geldi "Tadilat nedeniyle oldu... açlıktan "... neyse dedi kendi kendine" o kadar da aç değildim"...sonra bi yerlerde yerim diye düşünerek yürümeye başladı. Derken yanından geçen bir grup çocuk, ona sertçe çarptı. Yere yığıldı. Karş

KuLak eğitimi için hazırLanmış haRika bir sayfa

1995 yılında, üniversite sonrasında sanatsal faaliyetlerini sürdürmek isteyen Boğaziçi Üniversitesi mezunlarınca kurulan, tiyatro, dans ve müzik birimlerinden oluşan "boğaziçi gösteri sanatları topluluğu ( bgst )" kulak gelişimi için harika bir web sayfası oluşturmuş. " Kardeş tüRKüLer " gRubu BGST'nin müzik biriminin bir uzantısıdır bu aRada. HazırLayanLar : BiRgüL seRçe, toLgahan ÇoĞuLu http://www.temelmuzikegitimi.com/ teşekkürler emnyi öğretmenim :)

voKaL tekniğine dair temeL biLgiLer

ÇaLışmayı hazırLayanLar Burcu Yıldız, Deniz Demirtaş, Feride Özdemir Vokal tekniğine dair temel bilgileri içeren bu yazı aşağıda belirtilen temel kaynaklardan derlenmiştir: •  Cavit Mürtezaoğlu’nun Ses Atölyesinde alınmış olan ders notları.  •  Çevik, Suna. 1997. Koro Eğitimi ve Yönetim Teknikleri, Doruk Yayımcılık.  •  Manchester,  Arthur  L.  1990.  “Ses  Üretiminin  Temelleri  Üzerine  On  iki  Ders”  Folklora Doğru. Sayı 60, s. 249-275. Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi. •  Peckham, Anne. 2000. The Contemporary Singer : Elements of Vocal Technique (Berklee Guide), Berklee Press Publications. •  Riggs, Seth. 1992. Singing  for  the Stars: A Complete Program  for Training Your Voice. Alfred Publishing Company •  Ömür, Mehmet. 2001. Sesin Peşinde, Pan Yayıncılık. •  Vennard, William.1992. “Şarkı Söyleme Mekanizması ve Tekniği” Folklora Doğru. Sayı 61,  s.335-370. Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi. I.GİRİŞ   Müzikal ses üretmek için 3 temel öğe ge

Borç almaya alışan, emir almaya da alışır!

4.Murat durmadan çevredeki küçük ülkelere borç verirmiş.. Dayanamamış Vezir, birgün Padişaha; - " Yüce padişahım, biz bu ülkelere niye durmadan para veriyoruz ki! "  demiş... 4.Murat'da; - " Borç almaya alışan, emir almaya da alışır! " demiş... miş de miş miş ! +-+-+-+-+ Borçlu Erik çiçek açmış da bahçenin kıyısında  Sen ona hiç bakmadan geçmişsen oracıktan  Leylek dansa durmuş da bacanın tepesinde  O baharlım laklakını durup dinlememişsen  Şakır şakır bir tren bir gece köprüsünden  Islıkla dalmamışsan gurbet türkülerine  Akasya mor akasya ak akasya sarı sarı sarkmış da bahar mavilerinden  Yaşamak ne güzel şey diye ağlamamışsan  Çocuklar birdirbir oynuyorlar da çöplük arsada  Dikilip yanıbaşlarına göğüs geçirmemişsen  Yanından geçip gitmiş de çilekçinin arabası  Kaçtan veriyorsun hemşerim diye yutkunmamışsan  İskelenin tepesinden türkü döken gurbetçi gence  Varolasın koçum benim diye el sallamamışsan  Bahar dalı gömleğiyle utangaç bir uçurtma
Yaşamak için topu toplam altı haftam kalsaydı ne mi yapardım? Tuşlara daha hızlı basmaya bakardım. -Isaac Asimov Antonio Machado der ki: "Tapıyorum güzelliğe," ama süsü sevmez, ya da dediği gibi, "şakıyan kuşlar, şakır yalnızca." Yapay okula ait değildir, sesle yankıyı ayırır, şiirini, akan nehirde değil, kalp kayasından çıkan ırmağın kaynağında bulur. Özyaşamöyküsünde sorar: "Bir klasikçi miyim yoksa coşumcu mu? Bilmiyorum." Doğruya, doğala, en saf, en derin dışavurumla göz diker. Der ki: "Yankılar dursun, sesler başlasın!" Elvitodella

Çeşitleme 2

hikâye yazmaca !

  ve o gün başladım bu hikayeyi yazmaya... hatırlıyorum, dün gibiydi; düne ait tüm tasvirleri içeren metalik gri bir gökyüzü vardı. Bunlar bulut muydu, yoksa ben mi o bulutları oraya çizmiştim, orası meçhul... Beynimin içinde derin bir kuşku; bir intihar kuşkusu ve paradoksal bir hâl olarak müthiş bir yaşam coşkusu... ( ... ) intihar : tek başına, yani bu en yalın ve kelime olarak 7 harfli haliyle bile yaptığı çağrışımlarla derin ve uzun bir hikaye zaten! ( ... ) ... ve o gün koydum bu hikayenin adını : intihar günlükleri... ( ... ) .... sıradan bir günün sıradan yakarışlarıydı içimde duyduğum o garip sesler. oysa sıradan olmanın soylu tadını biliyordum. ama bildiğim bir diğer şey, bilmenin hiçbir meseleyi çözmek için yetmediğiydi, tıpkı sevmek gibi... fiziksel bir acı daha dayanılır bir şey dedim kendi kendime ve başladım kendimce acımı tarif etmeye. be ademoğlu tarif etmenin tahrip etmek gibi sonuçlarından da mı bi habersin sen. ne me lazım dedim seslice. yanımda