Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

MÜZİK DERSİ PERFORMANS GÖREVİ – İSTİKLAL MARŞI YÖNETİMİ

Bir arkadaşımın hazırLayıp yolladığı dökümanı payLaşı-yorum bu sefer...  ben arkadaşa teşekkür ettim ama sizin etmeyeceğinize bahse girerim :=(( Siz de yollayın / payLaşın, size de teşekkür etmeyeLim oLur mu!!?? aLtta dökümanın ne oLduğunu anLamanız için resim oLarak verdim. buRadan da word dökümanı oLarak indirebiLirsiniz... bu arada hatırLatmakta fayda var sanırım, performans görevLeri artık evde değil, öğretmenLerin rehberLiğinde sınıfLarda yapıLacak... detayLar  buRada...

EMRE 'EL TURCO'

Emre (Istanbul 74) ‘nin gitara olan tutkusu 13 yasinda ortaya cikinca klasik gitar egitimine Raif Ergene ile basladi. Fakat kisa bir surede Flamenco müziginin zengin ritminden ve virtuozite calimindan etkilenerek, tamamiyle kendi yasantisini bu kültürü kesfetmeye ve güzelliklerini ortaya cikarmaya adadi. Gitarini mükemmellestirmek icin Sevilla’ya yerlesti ve Andalucia’da Gerardo Núñez, Juan Manuel Cañizares, Manolo Sanlucar, Niño de Pura ... gibi maestrolar ile calisti. Fundacion Cristina Heeren’ de burslu olarak egitim görüp burada Paco Taranto, Jose de la Tomasa gibi sarcikilara eslik yapma imkanini buldu. Juana Amaya’nin dans okulunda eslik sanatinin niteliklerini ogrendi. Mûzik bilgisini daha gelistirmek icin Jazz Studio (Antwerp) ‘ya devam etti. 2005 yilinda “Concurso de Guitarra Flamenca de Calasparra” (Murcia)’ da 3.lük derecesi aldi ve 2006 yilinda "Concurso de Guitarra Flamenca "Niño Ricardo" (Murcia)' da finalist oldu. Su anda Belcika'da ikamet edip

docStock diye biR yeR...

biR iki gün oLdu sanıRım. biLdiRgeç'te bakiyyebemolu nickiyLe bu biLdiRİ yayınLanaLı... sazanım ya hemen atLadım. HeRkes kendi iLgi aLanına göre göRüyoR nesneLeri maLum... bahsediLen yeRde müzikLe iLgiLi biR-iKi şey aRattırayım dedim ve karşıma buRası çıktı. Müzik öğRetmenLerinin işine yarar düşünerek payLaşmaya kaRaR veRdim. teşekküRLeR bakiyyebemolu :)

Performans Görevi Üzerine...

MEB, İlköğretim öğrencilerinin "Performans Görevleri"ni nasıl yapacaklarını yayınladığı genelgeyle epey zaman önce duyurdu. Ama hâLâ kafası karışık öğretmen arkadaşlara bir hatırlatma babında bu yazıyı yolluyorum. İlköğretim öğrencilerinin “yaratıcılığını kullanma, eleştirel düşünme, araştırma yapma, problem çözme” gibi becerilerini geliştirmeyi amaçlayan “performans görevleri”, evde değil öğretmenlerin rehberliğinde sınıflarda yapılacak. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) İlköğretim Genel Müdürü İbrahim Er imzasıyla “Ölçme ve Değerlendirmede Tereddüt Edilen Hususlar” başlıklı genelge yayımlandı. Genelgede, özellikle öğrencilerin “performans görevleri”ni nasıl yapacaklarına ilişkin esaslara yer verildi. Genelgede, bir süre önce yenilenen ilköğretim programları doğrultusunda ölçme ve değerlendirme amaçlı uygulamalar yürütüldüğü belirtilerek, bu çerçevede öğrencilere “performans ödevi” verilmesinin öngörüldüğünü anlatıldı. Ancak daha sonra, “performans ödevi”ni öğrencilerin

son yolculuk

…Ve gideceğim ben. Ve kalacak şakıyan kuşlar; ve kalacak meyve bahçem, yeşil ağacıyla, beyaz kuyusuyla. Mavi ve dingin olacak gökyüzü, tüm akşamlar; Ve çanlar çalacak, çaldıkları gibi bu akşam, Çanları çan kulesinin. Ölecek beni sevenler bir zaman; Yenilenecek kent her yıl, biraz daha; Ve çiçekli, kireçli bahçemin olduğu köşede, Dolaşacak ruhum avare avare, hasretli… Ve gideceğim ben; ve tek olacağım, ocaksız, yeşil Ağaçsız, beyaz kuyusuz, Mavi göksüz ve dingin… Ve kalacak şakıyan kuşlar, ardımda.