Ana içeriğe atla

Nota Akor Eşlik - Sensiz Saadet Neymiş - C Instruments

Sensiz Saadet Neymiş - C Instruments Söz - Beste : Yaşar GÜVENİR Nota Akor Eşlik Video : Yusuf BİŞGEN



Sensiz Saadet Neymiş Aşık olur, evlenir ve 2 çocuk sahibi olur. Belli yerlerde sahne aldıktan sonra Ankara’da kendi lokalini açar, sahneye de çıkar. Ancak işleri yolunda gitmez. Lokali kapatmak zorunda kalır. Özel hayatı da bozulur. Eşiyle arası açılır. Ardından da onu bir trafik kazasında kaybeder. O acılı günlerde en önemli eseri olacak ve daha sonra bestesini de yapacağı Sensiz Saadet Neymiş‘in sözlerini yazar:
“Sensiz saadet neymiş Tatmadım bilemem ki Alnımın yazısıydın Ne yapsam silemem ki
Seni uzaktan sevmek Aşkların en güzeli Alıştım hasretine Gel desem gelemem ki…” Kaynak




Çingene'nin Şarkısı


Boğaziçi Üniversitesi Oyuncuları (BÜO) ve Boğaziçi Üniversitesi Folklor Kulübü (BÜFK) 2006 bahar döneminde ortak bir projeyle; "Çingene'nin Şarkısı" adlı müzikli oyunla seyirci karşısına çıkıyor.

İki sanat kulübünün Kilyos Sarıtepe Kampüsü'nde yaptıkları eğitim çalışmalarının bir sonucu olarak tasarlanan "Çingene'nin Şarkısı", bir reprodüksiyon olarak ele alınmıştır. Bu doğrultuda BÜO'nun bir Lorca kolajını yeniden sahnelemek için yürüttüğü masa başı ve sahne üstü çalışmalar ile BÜFK Müzik Birimi'nde yürütülen Flamenko arka plan ve icra çalışmaları birleştirilmiştir. Oldukça geniş ve yeni katılımcıların ağırlıkta olduğu bir kadroyla çıkarılan bu prodüksiyon, gerek oyuncu gerekse müzisyen kadro açısından zorlayıcı ve geliştirici bir nitelik taşımaktadır. Çünkü söz konusu olan "müzikli oyun" olunca; oyunculuk ve müzik icralarının yanında, sahnede tiyatro-müzik ilişkisi çerçevesinde hareket etmek ve ortak bir dramaturjiyi farklı araçlarla - müzik ve tiyatro - iletebilmek gibi öncelikler de ortaya çıkmıştır. Önümüzdeki senelerde Güney Kampüs ve Kilyos Kampüs gibi iki ayrı çalışma bölgesinde tiyatro ve müzik etkinliğinin sürdürülmesi ve kulüplerin geleceğini sırtlayacak bir kadro oluşumunun sağlana bilmesi açısından "Çingene'nin Şarkısı" prodüksiyonu önemli bir sınav olarak düşünülebilir.

"Çingene'nin Şarkısı, Lorca'nın "Bernarda Alba'nın Evi" oyunundaki bazı karakterlerin ve mekânın temel alındığı, bu malzemelerin "Kanlı Düğün", "Eskicinin Tazesi" gibi oyunlardaki belli öğelerle takviye edildiği ve "Don Cristobita ile Dona Rosita'nın Acıklı Güldürüsü" adlı kukla oyununun da yan öykü olarak yer aldığı bir yapıyı barındırmaktadır. Lorca'nın oyunları baskıcı-gelenekçi anlayışın gözle görülür bir şekilde eleştirildiği oyunlardır. Ancak Lorca, eleştiriye tabi tuttuğu bu değerlerin karşısına alternatif olarak modernleşmeyi koymaz. Yazar her iki seküler anlayışa da mesafeli yaklaşır.

Lorca'nin böyle bir dramaturjik altyapıya oturttuğu oyunlarında işlediği ve olumladığı temel değer ise gelenekçilik ve rasyonellik arasında kıstırılmasına rağmen var olmakta ısrar eden, bunun için akıl almaz zorlukları göze alan düşselliktir. Bernarda Alba'nın matem evi, Kanlı Düğün ve Don Perlimplin'de, belirgin bir biçimde radikal bir romantizmin hâkim olduğunu, lirik öğelerin tüm oyunlarını biçimlendirdiğini söyleyebiliriz. Sonunda kahramanların ölümüne sebep olsa bile… "Çingene'nin Şarkısı"nda da, Lorca'da var olan, üstte belirttiğimiz çatışma başta olmak üzere birtakım ortak öğelerin bir araya getirilmesi hedeflenmiştir.

Federico Garcia LORCA'ya dair…

Ünlü İspanyol şair, müzisyen, ressam ve oyun yazarı Federico Garcia Lorca, 1898 yılında ileride sanatını çokça etkileyecek bir şehir olan Granada'ya yakın bir kasabada dünyaya geldi. Dadısından dinlediği geleneksel İspanyol baladları ve çingene hikâyeleri ile büyüdü. Daha çocuk yaşlarda satın aldığı bir kukla tiyatrosu, yazarın tiyatroyla ilk tanışması oldu. Ailenin Granada'ya taşınmasıyla, Lorca'nın gençlik yılları çingeneler arasında şiirler yazarak ve şarkılar söyleyerek geçti. 1917 yılında ünlü müzisyen Manuel de Falla onu himayesine aldı. O yıllarda, ilk makalelerini yayınladığı "El Centro Artistico" dergisinin editörü Los Rios, genç yazarın, sanat piyasasının kalbi konumundaki Madrid'e gitmesine önayak oldu. Madrid'de karsılaştığı sürrealizm gibi yeni akımlardan esinlenerek kendi tarzını oluşturdu ve gerek oyunları, gerekse şiirleriyle çağdaşlarının "en yaratıcısı, en gelenekseli ve en İspanyol'u" oldu. Kaynaklarını Endülüs'ün 'duende'sinden ve çingenelerinden alan sanatını, 1931 yılında kurduğu "La Barraca" adlı üniversite tiyatro grubuyla İspanya'nın köylerine kadar taşıdı. Ancak onu, iç savaşa sürüklenen İspanya'nın yazgısından şöhretinin büyüklüğü de kurtaramadı. 1936 Ağustosu'nda faşistler tarafından kurşuna dizildiğinde arkasında yüzlerce şiir, onlarca beste ve "Kızkurusu Gül Hanim", "Kanlı Düğün", "Yerma", Bernarda Alba'nın Evi" gibi büyük oyunlar bırakmıştı.

Yorumlar

Bunlar da ilginizi çekebilir

Türkiye'deki - Ülkemizdeki Başlıca Müzik Türleri

TÜRKİYE’DEKİ BAŞLICA MÜZİK TÜRLERİ 

Halk müziği: Türkiye'nin çeşitli yörelerinde farklı ağızlar ve formlarda söylenen yöresel etnik müziklerin tümüdür. Yapısal olarak folklorun bir parçasıdır. Anadoluhalk müziği, sözlü halk müziği ve sözsüz halk müziği olmak üzere ikiye ayrılır. Sözlü halk müziğine genel olarak türkü adı verilir. Sözsüz halk müziği ise düzenli yöresel çalgı ezgileridir.
Türk halk müziği formları: Halk türkülerinin ölçülü olanına kırık hava, ölçüsüz olanına uzun hava denir. Kırık Hava: Ritmik karakterleri ve ölçüleri belirgin olan ezgilerdir. Düzenli bir ritim özelliği göstermekle birlikte geleneksel söyleyiş kalıplarına bağlı olarak icra edilen bir formdur.
Uzun Hava: Geleneksel Türk halk müziğinde genel olarak serbest ritmli (usulsüz) olarak söylenen ezgi türüdür.  Başlıca formları, bozlak, gurbet havası, hoyrat, divan, yol havası, Arguvan ağzı, Çamşıhı ağzı, maya, barak ağzı ve müstezattır.

Başlıca çalgılar:Bağlama ( Saz ), Kaval, Kemençe, Zurna, Davul, Mey

Sanatçılar

GeLevera Deresi ( Koyverdun gittun beni ) Nota–Akor–Tab

Lâzım oLdu yazdım. Lâzım oLur payLaşıyorum. Bu dünyaya sen de lâzımdın Kâzım, Ah be Kâzım…! Dökümanı Midi oLarak BURADAN indirebiLirsiniz.



Müzik tarih şeridi / müzik dersi performans ya da proje çaLışması

Teşekkürler sihirLi keman ( http://www.dersimizmuzik.org ) öğretmenim. Zira onun öğrencileri hazırlamış bu ödevi, sağ olsun o da bizlerle paylaştı. Bu arada ödevi hazırlayan “Ali” isimli öğrencimize de teşekkür ederim.
Biliyorsunuz tarih şeridi tarihi dönemlerin, önemli olayların kronolojik olarak gösterildiği, üzerinde küçük bilgi notlarının ve o dönemi simgeleyen resimlerin olduğu görsel bir materyaL.
Bu öğrencilerimiz bu ödevde tarih derken müzik tarihini tarih şeridi olarak hazırlamışlar. Fikir vermesi amacıyla ben de sizlerle paylaşıyorum. Bence iyi bir ödev konusu, düşünenlere tebrikler! hep diyorum “düşünmek güzeLdir!” diye ... :)
Ama bunun sıralaması aslında şöyle : “Öğrenmelisin, düşünmelisin, yaratmalısın!
Rönesans (1450–1600)
Belli başlı ilk polifonik bestelerin ortaya çıktığı (teksesli müzikten çoksesli müziğe geçilen) dönemdir. Müzik, kilise çevresinde gelişmiştir. Vokal müzik yaygındır (özellikle madrigaller). Bunun yanısıra, basit çalgı toplulukları olan konsortlar i…

Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi ( Yeni )

( 2011 Ekim ) Yeni düzenLenmiş hâLidir
Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi - KaLın ( Birinci Pozisyon )

Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi - İnce ( İkinci Pozisyon )

Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi - Çok İnce ( Üçüncü Pozisyon )



Dökümanı PDF uzantılı oLarak indirmek istiyorsanız da ŞuRaya tıklayınız. Dökümanı PDF uzantılı hale getiren ve benimle ( dolayısıyla da sizlerle ) payLaşan muzikogretmenleriyiz.biz site sahibi /  yöneticisi Ömer POLAT öğretmenime ayrıca teşekkür ederim.
---------------------------------------
Dökümanı hazırLarken faydaLandığım kaynak sayfa için buRaya tıkLayınız.

Aynı dökümanı 2000'Li yıLLarın başLarında da ( bu yazının üstündeki imaj ) hazırLamıştım. Eski dökümanı da buRadan indirebiLirsiniz.

FaydaLı oLması diLekLerimLe...

Merdiven ( Yukarıya çıkalım aşağıya inelim ) Şarkısı Nota Akor Eşlik Melodika Blok Flüt

Yukarıya çıkalım aşağıya inelim -2- Azıcık dinlenip bir daha deneyelim -2-  ------------ Yukarısı LA olsun aşağısı RE olsun -2- Şimdi de seslerin hepsine bir ad olsun -2- -------- Re mi fa sol la la laa / la sol fa mi re re ree -2- La la sol mi fa sol / la sol fa mi re re ree - 2- 
Söz-Beste : Erdoğan OKYAY Eşlik: Yusuf BİŞGEN
Şarkının eşliğini BURADAN indirebilirsiniz