16 Mart 2010

Bilim çocuk dergisi şubat 2010 sayısı

subat10kapak

Bir süredir oğLum Ozan için, biLim çocuk dergisi aLıyoruz. Şubat 2010 sayı:146 sayısında müzikLe iLgiLi konuLar da payLaşıLmış. iLginizi çeker diye düşündüm. Dergi 15’inden 15’ine çıkıyor, aceLe ederseniz şubat sayısını buLabiLirsiniz sanırım.

SDC14151Dergide ;

NasıL çaLışır” böLümünde “Mikrofon”un nasıL çalıştığı, basitçe tarihçesi  vb ( tabii ki çocukLarın anLayabiLeceği düzeyde ve oldukça sade / basit bir diLde ) anLatıLmış. Ayrıca kuyrukLu piyano tanıtıLmış ve “evde biLim” köşesindeyse “Ses havada mı yoksa katı bir ortamda mı daha hızLı yayıLır? “ konusu basit bir deneyLe anLatıLmış. Tarayıcım oLmadığı için fikir vermesi açısında dijitaL fotoğraf makinemLe aLttaki fotoğrafLarı çektim. umarım teLif vb konusunda sıkıntı oLmaz. Amacım bu güzeL biLgiLere uLaşmanız için “aracı” oLmaktır.

geçenLerde bizim harun ( Barış)’un, proje görevine dönüştürdüğü bir konu da ( ŞişeLerLe Müzik ), “Haydi su ve camLa müzik yapmaya” başLığıyLa işLenmiş dergide…

SDC14154

Dergiye abone oLmayı geçiriyorum şu an akLımdan. Siz de benim gibi düşünüyorsanız seçenekLerimiz şunLar :

Bir yıllık abonelik fiyatları (Kargo ve Posta Bedeli Dahil)

Basılı Dergi Yurt İçi :

Bilim ve Teknik: 40 TL   

Bilim Çocuk: 35 TL   

Meraklı Minik: 35 TL

Basılı Dergi Yurt Dışı: 

Bilim ve Teknik: 50€     

Bilim Çocuk: 50€     

Meraklı Minik: 50€

E-Dergi : 

Bilim ve Teknik: 25 TL   

Bilim Çocuk: 20 TL   

Meraklı Minik: 20TL

aboneLikLe iLgiLi detayLar buRada…

Diyorum ki bu dergiLer okuLLara ücretsiz gönderiLse, meseLa her okuLa 10’ar adet… Dinimiz imanımız her şeyimiz para oLmasa… Yine çok konuştum gaLiba, üsteLik boyumdan büyük işLere karıştım. AnLayış Lütfen, zira insan her yaşta öğreniyor. Benim örneğimde oLduğu gibi… :(

bu arada dergi sayesinde öğrendiğim bir şeyi de payLaşayım bari :

"Pi sayısının ilk üç basamağı 3,14. Bu nedenle üçüncü ay olan Mart'ın 14'ü her yıl dünya pi günü olarak kutlanıyor. okullarda bu amaçla pek çok etkinlik düzenLeniyor."
bizim okulda bırakın etkinliği böyle bir günden ( ben dahiL ) kimsenin haberi bile yoktu. Siz haberdar mıydınız peki ?

Hiç yorum yok: