02 Şubat 2009

Peter Goebels’in günümüz piyano eğitimi değerlendirmesi…

Beatnik 1- Pedagoji, çocuğun, çocukluğunu keşfetmiş olmasıdır. Piyano pedagojisi ise, bu akıma göre piyano programının kapsam ve içeriğini, çocukların kapasitesine, düzeyine ve ruhsal görüş açılarına göre ayarlamayı yapabilmektir.

2- Piyano dersi, yaşama ve çalma dersine dönüşmüştür. Öğrenciyi aktif olmaya çağırarak hafızasına seslenmektedir.

3- Kaynak olarak beş yüz yıllık bir gelişimi kapsamaktadır.

4- Derste öğretmen tarafından kulak eğitimi ve gelişimine yer verilmektedir.

5- Başlangıçtan itibaren iki el bağımsızdır. Ekoller doğrultusunda iki anahtar beraber çalınmaktadır.

6- Yaratıcılık, öğretmen tarafından daha çok kullanılmaktadır.

7- Seslerle araç ve oyun şeklinde uğraşılmakta, öğretmen, ne, nasıl gibi sorularla ruhsal ve enstrümantal olarak piyano da müzik yapılmasını sağlamaktadır.

Hiç yorum yok: